13 czerwca koncern Airbus poinformował, że wielozadaniowe śmigłowce H145M oraz H225M, które są eksploatowane przez lotnictwo wojskowe Węgier, wylatały już ponad 15000 godzin.
Powyższy wynik to zasługa dwudziestu egzemplarzy H145M oraz ośmiu H225M. Airbus rozpoczął dostawy H145M w listopadzie 2019 roku, a ostatnie z nich trafiły do użytkownika w grudniu 2021 roku. Spośród nich w linii znajduje się dziewiętnaście, jeden z nich utracono w katastrofie w czerwcu 2023 roku w czasie ćwiczeń w Chorwacji. W przypadku większych H225M, Węgrzy zamówili szesnaście egzemplarzy – dotychczas producent dostarczył osiem z nich (dwa najnowsze w maju bieżącego roku). Całość dostaw ma zostać zakończona w 2025 roku. Dzięki temu możliwe jest zastąpienie dotychczas używanych wiropłatów produkcji wschodniej.
Śmigłowce Airbus H145M oraz H225M są dostarczane w konfiguracji, która obejmuje m.in. rozbudowany zestaw środków łączności, zaawansowaną awionikę pokładową oraz integrację modułu HForce, który pozwala na podwieszenie i wykorzystywanie szerokiego zakresu uzbrojenia podwieszanego.
Poza śmigłowcami Węgrzy prowadzą proces modernizacji lotnictwa wojskowego. Inne, realizowane, programy obejmują m.in. zakup dwóch średnich samolotów transportowych Embraer KC-390 Millennium oraz czterech dodatkowych Saab JAS-39C/D Gripen.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
no proszę. a Antek mówił, że caracale to złom. a tu wychodzi na to, że to solidne, duże śmigłowce.