30 listopada Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o rozpoczęciu negocjacji z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 S.A. w sprawie zawarcia umowy na realizację usług serwisowych obejmujących śmigłowce eksploatowane przez Wojsko Polskie.
Przedmiotem umowy ma być wykonywanie usług serwisowych na śmigłowcach Mi-8, Mi-14, Mi-17 i Mi-24 oraz „innego sprzętu lotniczego” w latach 2019-2022. Negocjacje wyłącznie z WZL nr 1 S.A. są wynikiem analiz, które wskazały, że tylko powyższy podmiot (będący częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej) może wykonać zlecone usługi. Ma to związek z faktem posiadania wyłącznych praw do prac obsługowo-naprawczych na śmigłowcach Mi-8/14/17 oraz Mi-24. Co więcej, tego typu usługi prowadzone są na potrzeby Wojska Polskiego od lat.
Co zastanawia w komunikacie zamawiającego, to „inny sprzęt lotniczy” – WZL nr 1 S.A. specjalizują się w obsługach śmigłowców. Obok wymienionych w zamówieniu może to sugerować realizację usług serwisowych m.in. pokładowych Kaman SH-2G Super Seasprite. Śmigłowce W-3 Sokół oraz SW-4 Puszczyk są bowiem serwisowane przez producenta, czyli WSK PZL-Świdnik S.A.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu