Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. naprawią silniki

4 czerwca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu dwóch umów z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 2 S.A. w sprawie napraw głównych silników lotniczych eksploatowanych w jednostkach Wojska Polskiego.


Łącznie umowy mają wartość 42 mln złotych bez VAT i zostały podpisane 14 maja bieżącego roku. Zostały poprzedzone negocjacjami z wybranym oferentem – ma to związek z faktem, że warszawski oddział Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 S.A. jest właścicielem (na zasadach wyłączności) dokumentacji technicznej (zatwierdzonej przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych) i prawami do realizacji usługi napraw głównych wybranych typów jednostek napędowych. W obu przypadkach negocjacje trwały od marca bieżącego roku, a usługa ma być prowadzona do końca 2021 roku.

W ramach pierwszej z nich WZL nr 2 S.A. zrealizuje naprawy główne nieokreślonej liczby silników turboodrzutowych Ljulka AL-21F3, które są jednostkami napędowymi dla odrzutowych samolotów bojowych Su-22M4/UM3K, które są eksploatowane przez 21. Bazę Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie. Powyższa usługa będzie kosztować 12 mln złotych bez VAT. Utrzymanie w sprawności maszyn ma związek z ich dalszą eksploatacją, która ma trwać przynajmniej do drugiej połowy lat 20. bieżącego wieku, kiedy Siły Powietrzne mają rozpocząć proces dostaw wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II.

W ramach drugiej umowy, o wartości 30 mln złotych bez VAT, warszawski oddział WZL nr 2 S.A. wykona naprawy główne silników turbinowych TW2-117A/AG. W powyższym przypadku są to jednostki napędowe wielozadaniowych śmigłowców Mil Mi-8 oraz morskich Mi-14PŁ i PŁ/R. Podobnie jak w przypadku Su-22, wiropłaty obu typów muszą pozostać w eksploatacji do momentu rozpoczęcia dostaw następców. Dotychczas Ministerstwo Obrony Narodowej nie ogłosiło prac nad nowym śmigłowcem wielozadaniowym, natomiast w przypadku Mi-14PŁ oraz PŁ/R, zamówiono cztery pierwsze Leonardo AW101.

(Łukasz Pacholski) Foto: Łukasz Pacholski
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc