Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Włosi rozpoczęli budowę drugiego francuskiego zaopatrzeniowca

Włosi rozpoczęli budowę drugiego okrętu zaopatrzeniowego dla francuskiej floty. Fot. Fincantieri

1 lutego w stoczni Fincantieri w Castellammare di Stabia koło Neapolu rozpoczęto palenie blach do budowy przedniej części drugiego okrętu zaopatrzeniowego dla francuskiej Marine nationale.

Wspomniana przednia „połowa” posłuży do budowy przyszłego zaopatrzeniowca Jacques Stosskopf, który ma trafić pod francuską banderę w 2025 roku. Będzie to drugi okręt typu Jacques Chevallier.

Seria czterech zaopatrzeniowców floty BRF (Bâtiment ravitailleur de force), budowana jest dla Marine nationale w ramach programu FLOTLOG (Flotte logistique). Program realizuje konsorcjum celowe zawiązane pomiędzy francuskimi firmami stoczniowymi Chantiers de l’Atlantique i Naval Group z terminem dostaw okrętów w latach 2022-2029. Zgodnie z osobną umową z Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire, włoska Fincantieri wyprodukuje ich części dziobowe, które będą scalane z tylnymi, zbudowanymi we Francji. Obecnie trwa finalny montaż kadłuba prototypowego Jacquesa Chevalliera w Saint-Nazaire.

Francuskie BRF powstają w oparciu o projekt „logistyka” Vulcano (A 5335), którego Fincantieri zbudowała dla włoskiej Marina Militare, w ramach włosko-francuskiego programu LSS (Logistic Support Ship) kierowanego przez OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, Organizacja Jednoczącej Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia) w imieniu DGA, czyli francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Uzbrojenia i jej włoskiego odpowiednika, NAVARM. Do tej pory dotyczy on sześciu okrętów: Vulcano i zamówionej niedawno drugiej jednostki serii dla włoskiej Marina Militare oraz czterech francuskich BRF. Ponadto Włosi przewidzieli opcję zakupu trzeciego „logistyka”.

Jednostki LSS są przeznaczone do transportu i przekazywania w ruchu oraz w porcie innym okrętom zarówno cieczy (olej napędowy, paliwo lotnicze, świeża woda), jak i ładunków stałych (części zapasowe, żywność i amunicja).

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc