16 czerwca koncern Saab poinformował o wysłaniu do Stanów Zjednoczonych ostatniego kompletu kadłuba przeznaczonego do odrzutowego samolotu szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, który został wyprodukowany na terytorium Szwecji. Zgodnie z planami, program będzie kontynuowany na terytorium Stanów Zjednoczonych.
Ogółem w zakładach Saaba w Linköping zbudowano dziewięć tylnych sekcji kadłuba – pięć przeznaczonych do samolotów przedseryjnych, a także dwie do maszyn demonstracyjnych oraz dwie przeznaczone do prób naziemnych. Ostatni komplet został wysłany w maju bieżącego roku i trafił do zakładów Boeinga w St. Louis, gdzie mieści się linia montażu ostatecznego T-7A Red Hawk. Kolejne sekcje mają być dostarczane z nowego zakładu produkcyjnego Saaba, który został zbudowany w West Lafayette w stanie Indiana.
Prezentacja pierwszego przedseryjnego samolotu T-7A Red Hawk miała miejsce w St. Louis 28 kwietnia bieżącego roku. Łącznie Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje zamówienie 351 egzemplarzy seryjnych.
Obok zamówienia ze strony US Air Force globalny rynek może wygenerować sprzedaż około 2000 maszyn – wśród zainteresowanych państw wymienia się obecnie m.in. Australię, Serbię oraz Szwecję. Obok wersji szkolenia zaawansowanego Boeing analizuje możliwość wdrożenia do produkcji i oferty odmiany bojowej, która mogłaby pozwolić na zastąpienie lekkich samolotów odrzutowych klasy MiG-21 czy F-5.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu