Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

RMMV dostarcza samochody ewakuacji i ratownictwa technicznego do Sił Obronnych Nowej Zelandii

Jeden z pojazdów ewakuacji i ratownictwa technicznego RMMV HX 8×8 Heavy Recovery przekazany niedawno Siłom Obronnym Nowej Zelandii. Fot. Rheinmetall.

8 grudnia 2021 r. grupa przemysłowa Rheinmetall AG opublikowała informację, że spółka Rheinmetall MAN Military Vehicles kończy przekazanie Siłom Obronnym Nowej Zelandii (New Zealand Defence Force, NZDF) partii ciężkich pojazdów ratowniczych na czteroosiowych podwoziach HX 8×8 – HX 8×8 Heavy Recovery. RMMV oficjalnie przekazał NZDF trzy takie auta podczas oficjalnej ceremonii 25 listopada 2021 r. w koszarach Trentham w Wellington. Gary Stewart, dyrektor zarządzający Rheinmetall Defense Australia, powiedział - Ciężki pojazd ratowniczy HX 8×8 to kolejny przykład naszego zaangażowania w zapewnianie zrównoważonego projektowania, rozwoju i produkcji, zapewniający dla NZDF wiodące na świecie produkty i usługi. Dostarczenie tej zwiększonej zdolności do ewakuacji, uzupełniającej już dostarczoną flotę pojazdów operacyjnych o średniej masie, pośród globalnych wyzwań związanych z COVID-19, jest świadectwem relacji między Rheinmetall i NZDF.

Przekazane samochody oznaczają dla NZDF nowe, większe zdolności w obszarach ewakuacji i mobilności. Zostały opracowane specjalnie w celu zaspokojenia obecnych i przyszłych potrzeb operacyjnych NZDF. Ich zakup powiększa flotę średnio-ciężkich i ciężkich pojazdów operacyjnych NZDF. Dostarczona przez RMMV flota średniociężkich pojazdów operacyjnych (MHOV) była już wykorzystywana wielokrotnie, w tym w szkoleniach, operacjach i pomocy w przypadku katastrof, zarówno w Nowej Zelandii, jak i poza jej granicami. Ciężkie pojazdy ratownicze HX 8×8 dla NZDF są pierwszymi na świecie aplikacjami na tym podwoziu wyposażonymi w zintegrowaną, opancerzoną kabinę wymienną, umożliwiającą łatwą konfigurację pojazdów do potrzeb operacyjnych.

Przy szerokości zaledwie 2,55 metra ciężki pojazd ratowniczy HX 8×8 gwarantuje większą dostępność i mobilność w trudnym terenie, z możliwością pokonywania rowów o szerokości 1,4 m i przeszkód wodnych o głębokości 1,5 m oraz podjazdów o nachyleniu do 60%. Maksymalny kąt przechyłu bocznego określono na 30%. Ciężarówki te mogą również działać w skrajnie różnych środowiskach, w zakresie temperatur od -32°C do 49°C.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc