19 grudnia amerykańska firma Pratt Miller Defense przekazała Wojskom Lądowym Stanów Zjednoczonych Ameryki ostatnie dwa prototypy bezzałogowych pojazdów naziemnych, oferowanych w ramach programu RCV-L (Robotic Combat Vehicle-Light, pol. robotyczny pojazd bojowy-lekki).
W związku z faktem przekazania pojazdów tuż przed świętami Bożego Narodzenia, zostały one ucharakteryzowane na bożonarodzeniowe prezenty poprzez dodanie ozdobnych czerwonych kokard.
Pierwszy prototyp RCV-L został dostarczony przez konsorcjum Pratt Miller Defense-QinetiQ Inc. 5 listopada br., drugi około miesiąca później. Pojazdy zostały zamówione przez US Army w styczniu, a od listopada rozpoczęły się ich testy. Cztery takie wozy wezmą udział w programie prób Zespołów Załogowo-Bezzałogowych, planowanych na rok 2022 (pojazdami bezzałogowymi będą zapewne pojazdy zastępcze dla następców bojowych wozów piechoty M2 Bradley, zbudowane na podstawie Bradleyów lub transporterów gąsienicowych M113). Pomimo pandemii COVID-19, dostawy RCV-L realizowane są zgodnie z planem. W najbliższych miesiącach przed inżynierami zatrudnianymi przez US Army i producentów pojazdów stoi zadanie przetestowania oraz dopracowania zdolności do autonomicznego poruszania się pojazdów oraz systemów łączności i uzbrojenia (zdalnie sterowane stanowisko uzbrojenia CROWS-J). W razie zrealizowania opcji przewidywanej w kontrakcie zawartym 9 stycznia br., US Army otrzyma 16 kolejnych pojazdów tego typu.
RCV-L powstał na bazie autonomicznego pojazdu gąsienicowego EMAV (Expeditionary Modular Autonomous Vehicle, pol. ekspedycyjny modułowy pojazd autonomiczny) z napędem hybrydowym. Jego masa wynosi poniżej siedmiu ton.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu