Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Przetarg na serwis systemu Poprad

Inspektorat Wsparcia, poprzez 3. Regionalną Bazę Logistyczną, rozpoczął poszukiwania firmy, która zapewni serwis Popradów. Fot. Dowództwo Generalne RSZ

16 kwietnia 3. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła postępowanie przetargowe w sprawie wyboru podmiotu, który będzie realizować usługę naprawy i konserwacji samobieżnych przeciwlotniczych zestawów rakietowych Poprad.

Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, wykonawca ma realizować usługę w okresie od 1 lipca bieżącego roku do 30 listopada 2023 roku. Zainteresowane podmioty mają czas na składanie ofert do 13 maja bieżącego roku – obok ceny drugim kryterium podlegającym ocenie będzie gwarancja na zrealizowane prace. Zamawiający zakłada zrealizowanie przetargu poprzez negocjacje z wybranymi podmiotami zakwalifikowanymi do składania ofert ostatecznych. Według analiz spodziewana jest rywalizacja do trzech podmiotów.

Łącznie, do końca bieżącego roku, PIT-RADWAR S.A. ma zrealizować dostawy 77 pojazdów seryjnych oraz dwóch egzemplarzy partii wdrożeniowej (dostosowanych do standardu seryjnego). Jest to wynik podpisania wieloletniej umowy z Inspektoratem Uzbrojenia w grudniu 2015 roku. Od tego czasu producent systematycznie dostarcza kolejne partie sprzętu do jednostek Wojska Polskiego – tylko w zeszłym roku dostarczono 24 pojazdy tego typu.

Przeciwlotniczy zestaw Poprad jest przeznaczony do zwalczania celów latających w najniższej warstwie sytemu obrony powietrznej i przeciwrakietowej. Jego uzbrojenie stanowią cztery pociski Grom lub Piorun. Ważnymi partnerami dla PIT-RADWAR S.A. w projekcie są inne firmy krajowego sektora przemysłu obronnego: AMZ-Kutno S.A. (producent pojazdów), a także Mesko S.A..

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

4 comments on “Przetarg na serwis systemu Poprad”

  1. Sprawa jest prosta, serwisem systemu Poprad powinni się zająć oczywiście producenci tego uzbrojenia posiadający stosowne prawa i dokumentacje a powinien to być porządny przetarg wieloletni i kompleksowy zawierający wszystkie usługi w tym zakresie aby nie było potem zbędnego zamieszania. Pozostaje kwestia odpowiednich negocjacji a wsparcie eksploatacji w ciągu cyklu życia produktu powinno być określone już w momencie podpisywania umowy na ten system.

  2. Piorun-2 to doskonały pomysł, tymczasem wrzucił bym na Poprady i Osy AIM-9X Sidewinder przecież leżą w Poznaniu i Łasku, zapas uzupełnić u Raytheona za grzecznie podpiszą offset.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc