1 czerwca stocznia Bollinger Shipyards LLC przekazała US Coast Guard kuter patrolowy USCGC Myrtle Hazard – jest to 39. jednostka typu Sentinel budowana przez powyższą stocznie na zamówienie USCG.
Powyższe wydarzenie jest ważne z jednego powodu. Jest to pierwszy kuter, który ma stacjonować na wyspie Guam. Łącznie US Coast Guard planuje dysponować na wyspie trzema jednostkami powyższego typu – ich portem macierzystym będzie Apra Harbor. Powodem zlokalizowania na Guam jednostek jest realizacja strategii z 2018 roku, która zakłada zwiększoną obecność Stanów Zjednoczonych na wodach Azji Południowo-Wschodniej. Ma to być element rywalizacji z rosnącą potęgą Chin. Dwie pozostałe jednostki typu Sentinel przeznaczone do stacjonowania na Guam znajdują się w budowie bądź przechodzą próby stoczniowe – USCGC Oliver Henry ma zostać dostarczony użytkownikowi w lecie bieżącego roku, a Frederick Hatch w przyszłym roku.
Skierowanie nowych kutrów na Guam to nie jedyny nowy obszar dla jednostek typu Sentinel. W bieżącym roku US Coast Guard planuje rozpocząć proces tworzenia zespołu sześciu kutrów, które na stałe mają stacjonować w Zatoce Perskiej. Ich baza macierzystą ma być Manama w Bahrajnie - obecność na Bliskim Wschodzie ma zwiększyć potencjał amerykańskich sił zbrojnych.
Kutry typu Sentinel, w planowanej liczbie 64 sztuk, pełnią zadania patrolowe w rejonach przybrzeżnych. Ich autonomiczność wynosi 5 dni, a załogi składają się z 24 osób. W USCG kutry typu Island, które obecnie są oferowane sojusznikom poprzez procedurę EDA. Co ważne, projekt jednostek typu Sentinel bazuje na rozwiązaniach holenderskiego koncernu stoczniowego Damen i programu StanPatrol 4708.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Bollinger Shipyards LLC |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu