28 września Leonardo poinformował o oblataniu pierwszego zmodernizowanego śmigłowca pokładowego Super Lynx Mk.21B, który przechodzi prace w Yeovil na zlecenie Ministerstwa Obrony Brazylii.
Łącznie prace w brytyjskich zakładach włoskiego koncernu przejdzie osiem śmigłowców tego typu – pierwsze trzy zostaną zwrócone użytkownikowi w 2018 roku i pozwolą na dalszą eksploatację. Jest to wynik umowy, którą podpisano w lipcu 2014 roku. Ma ona wartość 160 mln dolarów i obok prac przy śmigłowcach obejmuje także dostawę naziemnego symulatora.
W ramach prac śmigłowce otrzymują nowe silniki CTS800-4N, takie same jak w najnowszych AW159 Wildcat, a także nowe wyposażenie kabiny pilotów w standardzie „szklany kokpit” oraz dysponujących oświetleniem pozwalającym na pracę w goglach noktowizyjnych. Dodatkowo zamontowano wciągarkę, która pozwoli na wykorzystanie śmigłowców w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych.
Marynarka Wojenna Brazylii zakupiła w dwóch transzach osiemnaście śmigłowców Westland Lynx Mk.21. Cztery, należące do pierwszej transzy, utracono w wypadkach 1984-93. Pozostała piątka została zmodernizowana do standardu Mk.21A przy okazji zakupu kolejnej dziewiątki. W kolejnych latach flota skurczyła się o kolejne dwa egzemplarze, które utracono w 1999 i 2003 roku.
(ŁP) | Foto: Leonardo |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu