W trakcie 54. Międzynarodowego Salonu Lotniczego i Kosmicznego w Paryżu, wysłannik redakcji ZBiAM miał możliwość przedyskutowania kwestii wielozadaniowych śmigłowców MH-60R Seahawk z przedstawicielami producenta, korporacji Lockheed Martin.
Rozmowa miała związek z planowanym do realizacji programem Kondor, który zakłada zakup na potrzeby Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej od czterech do ośmiu maszyn tej klasy.
Jak wskazali przedstawiciele producenta, program ma już formalnie nowego klienta – międzyrządową umowę LOA dotyczącą zamówienia ośmiu MH-60R Seahawk zawarła Hiszpania. Lockheed Martin spodziewa się szybkiego zawarcia kontraktu produkcyjnego z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych. Drugim, oczekiwanym, kontraktem jest także sprzedaż sześciu sztuk do Norwegii – zgodę na to wydał już amerykański Departament Stanu, a rząd w Oslo otwarcie mówi o interwencyjnym zakupie wynikającym z pilnych potrzeb operacyjnych. Trzecim ważnym elementem programu MH-60R Seahawk w Europie jest planowane na drugą połowę roku zapoczątkowanie dostaw MH-60R Seahawk do Grecji. Na mocy umowy, zawartej w październiku 2020 roku, Lockheed Martin ma dostarczyć cztery śmigłowce z opcją na trzy kolejne (dotychczas niewykorzystana).
Wśród kolejnych celów marketingowych Lockheed Martin wymienia przede wszystkim „państwa skandynawskie” – jak wiadomo, rekomendacja dotycząca MH-60R Seahawk pojawiła się w Szwecji. Co ciekawie, na horyzoncie poważnego zainteresowania, pojawiają się także dwa państwa Europy Środkowej. W tym przypadku Lockheed Martin nie wskazuje konkretnie, jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że mowa o Polsce oraz Rumunii.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu