25 lutego Siły Powietrzne Izraela poinformowały, że Ministerstwo Obrony tego kraju zatwierdziło rekomendacje użytkownika oraz Sztabu Sił Obronnych odnośnie wyboru następcy ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53 Yas’ur. Izrael stanie się pierwszym eksportowym użytkownikiem Lockheed Martin CH-53K King Stallion.
Powyższa decyzja została podjęta w wyniku testów porównawczych dostępnych konstrukcji – CH-53K King Stallion rywalizował o izraelskie zamówienie z Boeing CH-47F Chinook. W ramach oceny izraelski personel wykonywał loty próbne, a także dokonywał analizy rozwiązań konstrukcyjnych, kosztów eksploatacji i potencjału modernizacyjnego. Ewentualne zamówienie może opiewać na około 30 egzemplarzy – szczegóły zostaną upublicznione w momencie autoryzowania wniosku eksportowego przez Departament Stanu.
Ciężki śmigłowiec transportowy Lockheed Martin CH-53K King Stallion został zaprojektowany na potrzeby US Marine Corps. Od samego początku producent liczył na zdobycie zleceń eksportowych. Obecnie poza Izraelem drugim ważnym kierunkiem jest Republika Federalna Niemiec.
Decyzja o zakupie CH-53K King Stallion jest drugą informacją o modernizacji sprzętowej lotnictwa izraelskiego w ostatnich dniach. 22 lutego poinformowano o podpisaniu umowy na dwa pierwsze samoloty tankowania powietrznego KC-46A Pegasus. W kolejnych dniach można spodziewać się informacji odnośnie zamówienia kolejnych F-35I Adir, a także najprawdopodobniej F-15EX Advanced Eagle.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
To wyjątkowy śmigłowiec tylko dla zamożnych i wymagających, w Niemczech będzie mu jeszcze trudniej wygrać Niemcy są skąpi i Chinook jest używany w Europie przez Brytyjczyków, Holendrów.
Niemcy używają od dzięsięcioleci starszej wersji więc bliżej im do nowego King Stallion niż do Chinooka