7 maja Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy w sprawie zamówienia następnej transzy barek desantowych LCU 1700. Pięć kolejnych zbuduje stocznia Swiftships LLC z Morgan City w stanie Luizjana.
Majowa umowa ma wartość 59,3 mln USD i zakłada budowę pięciu jednostek, które będą nosić oznaczenia LCU 1707-1711. Mają zostać dostarczone do końca listopada 2023 roku. Łącznie US Navy ma otrzymać 32 barki desantowe nowego pokolenia. Dotychczas Departament Obrony zamówił jedenaście z nich: prototypową LCU 1700 w marcu 2018 roku, dwie kolejne w lutym 2019 roku, a cztery (LCU 1703-1706) w kwietniu 2020 roku. Cały program ma zostać zrealizowany do końca 2027 roku i kosztować łącznie około 430 mln USD. Prototypowa jednostka powinna zostać do końca lipca 2020 roku, jednak program notuje opóźnienie.
Nowe LCU 1700 zastąpią w linii obecnie eksploatowane barki typu LCU 1610, które mogą zabrać do 140 ton ładunków (w tym dwa czołgi podstawowe rodziny M1 Abrams) bądź do 350 osób. Ich średnia wieku wynosi 45 lat i pilnie potrzebują wymiany. Nowe jednostki mają posiadać identyczne możliwości transportowe przy zwiększonej prędkości. US Navy zakłada, że będą eksploatowane przez 30 lat. Klasyczne barki desantowe służą do wsparcia przewozu sprzętu i personelu pomiędzy okrętami i obszarami desantów. Ich głównym atutem są większe możliwości transportowe niż poduszkowców desantowych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu