Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Chilijskie Scorpène otrzymają nowe systemy nawigacyjne

Fot. OSI Maritime Systems

Marynarka Wojenna Chile zamówiła nowe systemy nawigacyjne do pary okrętów podwodnych typu Scorpène.

Canadian Commercial Corporation poinformowała o podpisaniu kontraktu z Armada de Chile na dostawę taktycznego systemu nawigacji podwodnej (Tactical Dived Navigation System, TDNS) firmy OSI Maritime Systems (OSI), przeznaczone do okrętów podwodnych O'Higgins (SS 23) i Carrera (S 22). Są to pierwszy w ogóle zamówione jednostki eksportowego typu Scorpène, zbudowane przez konsorcjum stoczni DCN (dziś Naval Group) i Navantia. Weszły do służby w latach 2005-2006.

Obecna umowa jest drugim kontraktem międzyrządowym G2G (Government to Government) pomiędzy CCC a Marynarką Wojenną Chile na zaawansowane rozwiązania do okrętów podwodnych oferowane przez OSI. Pierwszy kontrakt, podpisany w 2020 roku, zapewniał modernizację zdolności nawigacyjnych dwóch okrętów podwodnych typu Thomson (niemiecki typ 209/1400 - Thomson SS 20 i Simpson SS 21).

Canadian Commercial Corporation jest kanadyjską rządową agencją kontraktową. Poprzez usługę International Prime Contractor, kontraktuje ona usługi i produkty kanadyjskich firm do zaspokojenia potrzeb nabywców rządowych na całym świecie. Każda umowa G2G ma skutek prawny podpisania w imieniu rządu Kanady i wiąże się z gwarancją wykonania kontraktu (jest to odpowiednim amerykańskiego FMS).

Firma OSI Maritime Systems jest dostawcą zintegrowanych systemów nawigacji do licznych flot świata. Od 2020 roku jej partnerem strategicznym w zakresie dostaw Zintegrowanych Systemów Nawigacyjnych i Taktycznych do wyposażenia okrętów Marynarki Wojennej RP jest PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w Gdyni. Produkty OSI są już obecne na jednostkach pływających MW RP. Zintegrowany mostek otrzymał w ramach naprawy głównej okręt hydrograficzny ORP Arctowski, zaś w przypadku jednostek nowo budowanych, systemy INTS (Integrated Navigation and Tactical Solution) zainstalowano na parze seryjnych niszczycieli min typu Kormoran II. Kolejne trzy mostki nawigacyjne zamówiono do następnej trójki okrętów tego typu.

INTS jest w pełni skalowalnym, zgodnym z przepisami Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO i normą NATO STANAG 4564 WECDIS (Warship Electronic Chart Display and Information System) zintegrowanym systemem mostkowym. INTS ma certyfikat zatwierdzenia typu MED (Marine Equipment Directive) wydany przez DNV GL jako Zintegrowany System Nawigacyjny.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc