9 września lotnisko Paine Field opuścił pierwszy seryjny samolot tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus, który w ciągu najbliższych tygodni zostanie formalnie przekazany US Air Force.
Samolot przebazowano na lotnisko Boeing Field, gdzie mieści się centrum dostawcze segmentu cywilnego. Tam też ma dojść do oficjalnej uroczystości przekazania pierwszego egzemplarza seryjnego i stanowi owoc otrzymania certyfikatu FAA, otwierającego drogę do uruchomienia procesu dostaw. Pierwszą bazą, która rozpocznie przezbrajanie będzie Altus – ma to nastąpić pod koniec października. Uruchomienie procesu dostaw to także pozytywna informacja dla akcjonariuszy, ze względu na opóźnienia programu Boeing zanotował 3,5 mld dolarów strat.
Proces montażu i przebudowy 767-200ER do wersji KC-46A prowadzony jest w zakładach producenta w Paint Field, gdzie znajduje się centrum montażowe samolotów szerokokadłubowych. Ze względu na opóźnienia programu płatowce są magazynowane na terenie lotniska, obecnie zbudowano już 35 z nich – cztery z nich są wykorzystywane do certyfikacji i programu badawczo-rozwojowego.
Według planów, w ramach programu KC-X, Departament Obrony zakupi 179 KC-46A Pegasus, które rozpoczną proces zastępowania KC-135 Stratotanker. Dodatkowo producent otrzymał już kontrakt na produkcję pierwszego KC-46A przeznaczonego dla klienta eksportowego – poprzez program FMS jeden egzemplarz został zamówiony, w grudniu zeszłego roku, przez Siły Samoobrony Japonii.
W ramach najnowszych deklaracji Departamentu Obrony, Boeing ma szanse na kontynuację produkcji i dostaw poza 179 KC-46A. Ma to związek z zarzuceniem programu KC-Y i potrzebami operacyjnymi.
(ŁP) | Foto: Paine Airport |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu