5 lipca koncern Boeing poinformował o podpisaniu kontraktu z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych w sprawie produkcji eksportowej ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F Chinook Block I dla klientów eksportowych.
W jego ramach wyprodukowanych zostanie dziewiętnaście egzemplarzy, które trafią do Hiszpanii (jeden) oraz Republiki Korei (pozostałe). Jak wskazuje producent, to ostatni kontrakt produkcyjny obejmujący wariant Block I – maszyny mają zostać dostarczone do końca 2027 roku. Jest to element umowy, która została podpisana pomiędzy Boeingiem oraz Departamentem Obrony 30 czerwca. W przypadku Hiszpanii dokupienie pojedynczego CH-47F pozwoli na zwiększenie floty do osiemnastu sztuk. Republika Korei zatwierdziła projekt zakupu osiemnastu CH-47F pod koniec marca bieżącego roku – pozwoli to na zapoczątkowanie procesu modernizacji sprzętowej segmentu ciężkich wiropłatów transportowych.
Jak wskazuje producent, obecnie na linii montażu ostatecznego w Filadelfii prowadzone są prace przy produkcji zarówno śmigłowców w konfiguracji Block I (dla klientów eksportowych) oraz Block II. Te ostatnie zostały już zamówione na potrzeby US Army (6), Wielkiej Brytanii (14) czy amerykańskich sił specjalnych (36). Dostawy tych ostatnich (MH-47G) są prowadzone sukcesywnie, a standardowe CH-47F Block II zaczną trafiać do zamawiającego od przyszłego roku.
Komunikat Boeinga to nie jedyna pozytywna informacja dotycząca programu CH-47F Chinook. 5 lipca władze Republiki Federalnej Niemiec zatwierdziły plan zakupu 60 śmigłowców tego typu na potrzeby sił zbrojnych tego kraju. Jednocześnie otwiera to drogę do zawarcia międzyrządowej umowy LOA i zastąpienia wyeksploatowanej floty Sikorsky CH-53G Stallion.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu