Z różnych przyczyn, w tym z powodu prac budowlanych w Porcie Lotniczym Mehrabad (remont pasa startowego 29R połączony z wymianą jego asfaltowej nawierzchni na nowoczesną, betonową), wielu uczestników nie wzięło w tym roku udziału w defiladzie. Zakładano, że tylko samoloty F-5F, Saegheh i MiG-29 będą startowały z Portu Lotniczego Mehrabad, podczas gdy pozostali uczestnicy przylecą ze swoich baz macierzystych.
W marcu 2016 r. zastępca dowódcy Sił Powietrznych ds. operacyjnych wydał dyrektywę dotyczącą udziału w defiladzie z okazji Dnia Sił Zbrojnych Iranu. Wśród baz wystawiających samoloty do pokazu były: 1., 2., 3., 4., 6., 8. i 9. Taktyczna Baza Lotnicza. Otrzymały one rozkaz przygotowania samolotów i ich załóg do udziału w defiladzie.
7 kwietnia 2016 r. do 1. Taktycznej Bazy Lotniczej Lashgari pod Teheranem przybyła pierwsza grupa samolotów z 2. Taktycznej Bazy Lotniczej Fakkuri at Tabriz. Były wśród nich dwa F-5F z 21. Taktycznego Dywizjonu Lotniczego (3-7167 i 3-7174), cztery Saegheh (3-7366 do 3-7369) oraz pojedynczy Saegheh II (3-7182) z 23. Taktycznego Dywizjonu Lotniczego, a także MiG-29B (3-6101) i MiG-29UB (3-6307) z 22. Taktycznego Dywizjonu Lotniczego.
9 kwietnia 2016 r. do 3. Taktycznej Bazy Lotniczej w Nojeh (Shahrokhi) pod Hamedan przebazowano trzy samoloty F-4E (3-6522, 3-6641 i 3-6648) z 61. Taktycznego Dywizjonu Myśliwskiego 6. Taktycznej Bazy Lotniczej Yassini pod Bushehr. Tego samego dnia dwa F-4E z 91. Taktycznego Dywizjonu Lotniczego przebazowano z 9. Taktycznej Bazy Lotniczej Bandar-Abbas do Hamedan, by z tego lotniska samoloty te wzięły udział w defiladzie. Następnego dnia trzy F-5F (3-7154, 3-7159 i 3-7166) należące do 41. i 42. Taktycznego Dywizjonu Myśliwskiego z 4. Taktycznej Bazy Lotniczej Vahdati przebazowano do Teheranu.
Planowano przeprowadzenie trzech prób generalnych przed właściwą defiladą, 11, 13 i 15 kwietnia 2016 r. Pierwszego dnia przelot nad rejonem pokazów wykonali prowadzący wszystkich formacji, w próbnym przelocie wziął udział F-5F nr 3-7174, Saegheh II nr 3-7182, MiG-29UB nr 3-6304, F-4E nr 3-6615, drugi F-4E nr 3-6684, FT-7N nr 3-7712 oraz dwa F-14A, jeden pojedynczo, a drugi pod lewym skrzydłem samolotu rozpoznania radioelektronicznego Boeing 707-3J9C nr 5-8316. Wszystkie samoloty przeleciały trasą przyszłej defilady pomiędzy godziną 9:10 a 9:14 czasu lokalnego. F-5F i MiG-29UB przeleciały jeszcze raz nad miejscem pokazu o 9:21. Tego dnia w miejsce samolotu tankowania powietrznego KC-707 nr 5-8310, który miał wziąć udział w defiladzie, wystąpił samolot Boeing 707-3J9C w wersji rozpoznania radioelektronicznego, na tankowcu bowiem w czasie lotu w noc przed próbą generalną doszło do awarii instalacji hydraulicznej.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu