Pokazy w locie, które tradycyjnie są silną stroną MAKS, w tym roku były również słabsze. Nowością był wspólny przelot dwóch samolotów pasażerskich Irkut MC-21-310 z rosyjskimi silnikami PD-14 i MC-21-300 z amerykańskimi silnikami PW1431G-JM, pilotowanych przez Olega Kononienko i Andrieja Woropajewa. Za nimi demonstrował się w locie nowy samolot regionalny Ił-114-300, w różne dni pilotowany przez Igora Zinowa lub Michaiła Kondratienko. Codzienny występ miał też Superjet SSJ100 pilotowany przez Siergieja Korostijewa. Największe samoloty, jakie przybyły z zagranicy to Airbus A350-1000 oraz A220-300; był także Pilatus PC-12NGX i dwa samoloty Cirrus. A350-1000 uczestniczył w pokazach w powietrzu.
W pokazach uczestniczył tylko jeden egzemplarz myśliwca Su-57 (na przemian, 051 lub 511) pilotowany przez Siergieja Bogdana; dwa lata wcześniej był wspólny występ czterech Su-57. Suchoj nie pokazywał też tradycyjnie występujących w Żukowskim samolotów Su-34 i Su-35. Firmę RSK MiG reprezentował myśliwiec MiG-35UB (numer 11) pilotowany na przemian przez Dmitrija Seliwanowa lub Michaiła Bielajewa. Dwa myśliwce Su-30SM ze składu lotnictwa Floty Czarnomorskiej pokazywały elementy bliskiej walki powietrznej. Za ich sterami siedzieli szef lotnictwa i obrony powietrznej Floty Czarnomorskiej Siergiej Sauszkin i pilot firmy Irkut Siergiej Ustiuchin, a na tylnych fotelach – ojciec i syn, Wiaczesław i Jewgienij Awierjanowowie. Firma Irkut pokazywała w locie także samoloty szkolne: odrzutowy Jak-130 (Oleg Mutowin) i tłokowy Jak-152 (Wasilij Sewastjanow).
Holding Wiertoloty Rossiji prezentował przelot kolumny w zmieniającym się składzie od 5 do 11 śmigłowców, z których kilka później miało występy indywidualne. Najciekawsze z nich to pierwszy publiczny pokaz nowego śmigłowca bojowego Ka-52M pilotowanego przez Aleksandra Czeredniczenko, a także występ Mi-28NM pilotowanego przez Giennadija Ananjewa i Ka-62, za sterami którego siedział Andriej Meskij. Wśród lotnictwa ogólnego najciekawszy, choć niezbyt dynamiczny, był przelot samolotu eksperymentalnego TWS-2MS Partyzant z dodatkowymi silnikami elektrycznymi, pilotowanego w różne dni przez Władimira Barsuka lub Igora Mosiejkina.
Nad Żukowskim wystąpiły grupy akrobacyjne rosyjskich sił powietrznych „Russkije Witjazi” na Su-35S, „Striżi” na MiG-29, „Sokoły Rossiji” na Su-35S oraz „Bierkuty” na Mi-28N. Z zagranicy przybył zespół lotnictwa indyjskiego „Sarang” na czterech śmigłowcach ALH Dhruv. Wystąpił też rosyjski zespół cywilny „Pierwyj Poliot” na mieszance samolotów lekkich PA-23, Jak-54, SP-129 i SP-90.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu