24 lutego, w czasie konferencji Stowarzyszenia Sił Powietrznych, dowództwo Air Mobility Command ogłosiło, że wielozadaniowe samoloty tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus wdrożono do ograniczonych działań operacyjnych.
Celem tego kroku jest odciążenie starszych samolotów (KC-135 Stratotanker i KC-10 Extender) do zadań w strefach działań bojowych oraz uczestnictwa w rozmaitych ćwiczeniach na terytorium Stanów Zjednoczonych oraz państw sojuszniczych. Z tego też względu 44 KC-46A Pegasus służą obecnie jako wsparcie w przemieszczaniu określonych typów samolotów pomiędzy bazami na terenie kraju, ćwiczeń oraz w czasie rotacji ekspedycyjnych.
Ograniczenie w działaniach pokojowych mają związek z polityką Air Mobility Command, która nie chce kierować do operacji bojowych samolotów mających ograniczenia – w przypadku KC-46A Pegasus mowa przede wszystkim o nierozwiązanych problemach z systemem RVS, który jest kluczowy w procesie przekazywania paliwa z wykorzystaniem sztywnego łączą (standardowego dla maszyn US Air Force). Zgodnie z obecnym harmonogramem Boeing planuje rozpocząć dostawy zmodyfikowanego systemu w 2023 roku. Z tego też względu KC-46A nie jest obecnie certyfikowany do uzupełniania paliwa samolotów o ograniczonej powierzchni odbicia radiolokacyjnego (F-22A Raptor, F-35A Lightning II i B-2A Spirit).
Według planów US Air Force zamówi 179 egzemplarzy KC-46A Pegasus, które zastąpią część najbardziej wyeksploatowanych KC-135 Stratotanker. Tylko w bieżącym roku zakontraktowano 27 sztuk. Dodatkowo producent liczy na zamówienia eksportowe. Dotychczas Japonia zamówiła cztery, a Izrael dwa (z opcją na sześć kolejnych). Producent wraz z administracją amerykańską prowadzi działania marketingowe w wielu punktach świata, wśród których można wymienić Kanadę, Indie czy Indonezję.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu