13 sierpnia na stronach Kancelarii Sejmu opublikowano odpowiedź Ministerstwa Obrony Narodowej w sprawie poselskiej interpelacji dotyczycącej eksploatacji transporterów pływających PTS oraz ich następców.
Powyższa interpelacja została skierowana do MON w czerwcu bieżącego roku przez Pawła Bejdę (Klub Parlamentarny Koalicja Polska). Odpowiedzi udzielił, zgodnie z tradycją, wiceminister Wojciech Skurkiewicz. Czytamy w niej, uprzejmie informuję, że obecnie na wyposażeniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (SZ RP) znajduje się 282 szt. PTS-M, w tym 21 szt. zmodernizowanych do wersji przeznaczonej do działań ratowniczych. Na stanie SZ RP znajduje się także 27 kpl. ponadetatowych PTS-M, które stanowią fundusz naprawczy dla eksploatowanego sprzętu wojskowego. Potrzebę wymiany tego sprzętu zdefiniowano w „Wymaganiach operacyjnych edycji 2016”, kr. JODŁA-GTI - „Zwiększenie zdolności wojsk inżynieryjnych do realizacji specjalistycznych zadań – Gąsienicowy Transporter Inżynieryjny”. W ramach tych wymagań operacyjnych zdefiniowano potrzebę pozyskania 212 egz. pływających transporterów inżynieryjnych (PTI). Realizacja tego zadania jest uzależniona od realizacji wymagań operacyjnych kr. BORSUK – „Pozyskanie Bojowych Wozów Piechoty w oparciu o UMPG (uniwersalna modułowa platforma gąsienicowa)”.
Aby utrzymać potencjał, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych (poprzez podległe jednostki) systematycznie zleca Wojskowym Zakładom Inżynieryjnym S.A. naprawy kolejnych partii transporterów. W lipcu bieżącego roku upubliczniono plany połączenia WZI S.A. z Hutą Stalowa Wola S.A., która w wyniku powyższej operacji utworzy w Dęblinie swój oddział zamiejscowy. Przejęcie WZI S.A. będzie kolejnym etapem rozbudowy potencjału HSW S.A.. W ciągu ostatnich lat przejęła Jelcz Sp. z o.o. (100% udziałów), a także Autosan Sp. z o.o. (50% udziałów).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
PTI będzie wersją Borsuka ciekawy pomysł.
Następcy PTS-ów pilnie potrzebne naszej armii i jesteśmy spokojnie w stanie opracować stosunkowo szybko takie pojazdy, które warto oprzeć na zunifikowanym podwoziu dla redukcji kosztów i uproszczenia logostyki