16 lutego koncern BAE Systems poinformował, że we współpracy z oddziałem Skunk Works korporacji Lockheed Martin przeprowadził udane testy małych bezzałogowych rozpoznawczych statków powietrznych Stalker i Indago.
Te niewielkie bezzałogowce będą stanowiły wyposażenie amfibijnego kołowego transportera opancerzonego BAE Systems ACV, produkowanego dla Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych. Otrzyma je wariant dowodzenia/bezzałogowych statków powietrznych (ACV C4/UAS). Aparaty Indago i Stalker mają zapewniać oddziałom US Marine Corps wyposażonym w amfibijne transportery opancerzone ACV zdolności rozpoznawcze, będąc szczególnie wartościowe ze względu na długi czas lotu. Same testy weryfikacyjne wypadły pomyślnie, co otwiera drogę ku badaniom wojskowym, w trakcie których zespół US Marine Corps oceni, czy proponowane rozwiązania są gotowe do wdrożenia. Sam ACV C4/UAS jest traktowany przez producenta jako platforma testowa, a wspomniane bezzałogowe statki powietrzne to tylko niektóre z elementów jego wyposażenia dodatkowego.
Mark Brinkman, kierownik programu ACV w BAE Systems, powiedział, że firma „koncentruje się na zapewnieniu US Marine Corps zaawansowanego rozwiązania technicznego, które spełni wymagania w zakresie rozpoznania”. Dodał, że istotna jest współpraca z innymi firmami „dlatego BAE Systems współpracuje z firmami takimi jak Lockheed Martin, aby zapewnić piechocie morskiej najlepsze dostępne możliwości, związane z jej potrzebami ekspedycyjnymi”. Z kolei Jacob Johnson, dyrektor Skunk Works UAS i Attritable Systems, dodał, że „dzięki integracji Stalkera i Indago z platformą BAE Systems ACV Lockheed Martin Skunk Works zapewnia większą elastyczność realizacji misji US Marine Corps”.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu