Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła przetarg nieograniczony na dostawę łodzi motorowych dla Poligonu Kontrolno-Pomiarowego Marynarki Wojennej.
Ogłoszenie dotyczy dostawy dwóch transportowych łodzi motorowych na potrzeby Poligonu Kontrolno-Pomiarowego Marynarki Wojennej (JW 3181), wchodzącego w skład 3. Flotylli Okrętów w Gdyni. Termin składania ofert upłynie 17 maja bieżącego roku, a czas na realizację umowy 100 dni od jej zawarcia.
Transportowa łódź motorowa powinna umożliwić wykonywanie prac związanych z zabezpieczeniem demagnetyzacji okrętów w portach oraz w rejonach poligonów kontrolno-pomiarowych, jak też transport ludzi, sprzętu i wyposażenia niezbędnego do przeprowadzenia prac związanych z demagnetyzacją okrętów.
Łódź powinna być jednokadłubową jednostką pływającą o napędzie mechanicznym wykonaną z tworzyw sztucznych. Materiałem, z którego zostaną wyprodukowane kadłub i nadbudówka, ma być laminat poliestrowo-szklany o konstrukcji zapewniającej wymaganą wytrzymałość dla ciężkich warunków pogodowych. Jednostka musi zachowywać dobrą stateczność i wysoką dzielność morską do siły wiatru minimum 4oB i stanu morza 3. Jej długość całkowita powinna zawierać się w przedziale 7-10 m (bez odbijaczy), szerokość od 3 do 4 m, a zanurzenie nie może być większe niż 0,75 m (przy pełnym wyposażeniu i z załogą). Łódź ma mieć możliwość przyjęcia na pokład ładunku o masie całkowitej do 2000 kg. Masa maksymalna łodzi ma wynieść do 5500 kg.
Obsługę i eksploatację łodzi powinno zabezpieczyć minimum dwie osoby. W trakcie wykonywania prac, na pokładzie, poza obsadą etatową, będzie przebywała większa liczba osób (np. dwie osoby etatowo + sześć do prac).
Napęd łodzi musi stanowić zespół jednego silnika spalinowego stacjonarnego (z rozruchem elektrycznym, o mocy minimum 20,06 kW/30 KM) z zintegrowaną przekładnią redukcyjno-nawrotną, zamontowany na stałe na jednostce wewnątrz kadłuba.
Obecnie na Poligonie Kontrolno-Pomiarowym używane są dwie motorówki projektu Delfin (M-25 i M-26), które mają dziś po 51 lat. Zbudowała je Stocznia „Ustka” w Ustce i weszły do eksploatacji w marcu 1971 roku.
Poligon Kontrolno-Pomiarowy Marynarki Wojennej jest jednostką wsparcia bojowego, przeznaczoną do planowania i realizowania działalności związanej z pomiarami i minimalizacją pól fizycznych oraz demagnetyzacją okrętów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Super. Załoga poligonu profesjonalna i bardzo wporzadku. Należy się. Pozdrowienia z Orp Toruń