12 lutego przedstawiciele koncernu Boeing poinformowali, że w programie KC-Y, zakładającym zamówienie przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych kolejnej partii wielozadaniowych samolotów tankowania powietrznego, zaoferuje sprawdzone i produkowane KC-46A Pegasus.
Powyższa decyzja oznacza, że Boeing nie będzie wydawać dodatkowych środków finansowych na zaprojektowanie nowej konstrukcji. Obecnie w ramach programu KC-X ma dostarczyć 179 KC-46A (spośród nich do linii trafiło już ponad 50). Dodatkowo producent zdobył dwa kontrakty eksportowe z Japonii oraz Izraela. Dodatkowo KC-46A Pegasus planują zakupić Włochy.
Ogłoszenie Boeinga, najprawdopodobniej, kończy listę podmiotów zainteresowanych udziałem w programie KC-Y. Poza powyższym są to: Lockheed Martin z LMXT (zamerykanizowany Airbus A330MRTT montowany i wyposażany na terytorium Stanów Zjednoczonych) oraz konsorcjum National Institute for Aviation Research z Kansas Modification Center (komercyjny KC-777 bazujący na używanych samolotach pasażerskich Boeing 777-300ER).
Według planów program KC-Y ma objąć zamówienie około 150 egzemplarzy wielozadaniowych samolotów tankowania powietrznego. Ich dostawy mają zacząć się w 2029 roku – ma to być konstrukcja bazująca na rozwiązaniach komercyjnych i będąca w produkcji. Ma to ograniczyć czas wdrożenia do produkcji oraz dostaw. Obecnie Departament Obrony Stanów Zjednoczonych realizuje program KC-X, w ramach którego Boeing ma dostarczyć 179 samolotów KC-46A Pegasus, które bazują na komercyjnym modelu 767-200ER. Dotychczas US Air Force odebrały 55 z nich.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu