Kongsberg Maritime dostarczy sonary aktywne i echosondy do okrętów podwodnych typu 212CD. Cztery takie jednostki będą budowane dla Sił Morskich Królestwa Norwegii, zaś dwie dla Marynarki Wojennej Republiki Federalnej Niemiec.
Umowa została zawarta pomiędzy spółką joint venture kta Naval Systems AS (Kongsberg Defence and Aerospace AS i Atlas Elektronik GmbH) a niemieckim holdingiem stoczniowym thyssenkrupp Marine Systems GmbH. Kontrakt dotyczy produkcji, dostaw i integracji na sześciu okrętach typu 212CD sonarów SA9510S Mk II oraz systemów nawigacji i mapowania dna morskiego BNS (Bottom Navigation System). Producentem obu jest Kongsberg Maritime.
Sonar SA9510S Mk II jest urządzeniem aktywnym wysokiej częstotliwości, przeznaczonym do wykrywania przeszkód podwodnych przed okrętem, w tym min kotwicznych i dryfujących (Mine Avoidance and Navigation Sonar). Generuje alarmy na konsoli operatora w czasie pozwalającym na wykonanie manewru unikowego. Ponadto służy on do mapowania profilu dna morskiego przed okrętem. Obie funkcje – wykrywania min i nawigacyjną – może wykonywać jednocześnie. Sonar generuje obrazy 3D w wyniku obserwacji w zakresie 120o w poziomie i 90o w pionie. Wykorzystuje dwa przetworniki, zamontowane na dziobie w kształcie odwróconej litery T. W skład systemu BNS wchodzą dwa urządzenia: echosondę wielowiązkową EM2040 MIL i jednowiązkową EA640. Wspólnie urządzenia te będą generować obraz (mapę) dna morskiego i toni w przedniej półsferze okrętu idącego w zanurzeniu, wpływając na bezpieczeństwo jego poruszania się pod wodą.
Sonar i echosondy będą w pełni zintegrowane z systemem zarządzania walką kta Naval Systems ORCCA. Umożliwi on operatorom przeprowadzanie zintegrowanej analizy danych z szerokiej gamy systemów pokładowych za pośrednictwem jednej wielofunkcyjnej konsoli, co skutkuje szybkimi, świadomymi procesami podejmowania decyzji.
Okręty podwodne typu 212CD dla Norwegii i Niemiec zakontraktowano w sierpniu bieżącego roku. W tym celu tkMS rozbudowuje swoje zaplecze produkcyjne w Kilonii. Budowa serii ma ruszyć w 2023 roku, zaś prototyp trafi do norweskich podwodniaków w 2029, natomiast ich niemieccy koledzy otrzymają pierwszy egzemplarz w 2032 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Swoje budują za półdarmo dla Izraela a dla siebie budują razem z Norwegami? To jakieś pomieszanie z poplątaniem kompletny bareizm
Katowicka Barejo .... ---- Tak tylko dla twojej informacji: dla tych niemieckich łodzi podwodnych produkowanych dla izraelskiej Marynarki Wojennej, z serii Delfin, to izraelski koncern zbrojeniowy RAFAEL to buduje swoje własne sonary, znacząco lepsze oraz znacznie bardziej "czułe", aniżeli te oryginalne niemieckie, oraz te TERAZ norweskie. Oczywiście, wtedy to już wyłącznie za pieniądze podatnika izraelskiego.