10 listopada Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o podpisaniu umowy z PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w sprawie realizacji usługi diagnostyki stanu technicznego przekładni redukcyjnej MAAG 3CODAG-285/CC zamontowanej na korwecie patrolowej ORP Ślązak.
Powyższa umowa ma wartość 156 tys. PLN brutto. Oferta PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. pokonała w postępowaniu przetargowym firmę ZRUO Sp. z o.o. (cena 384 tys. PLN brutto). Co ciekawe, zamawiający przewidział na wykonanie zlecenia kwotę 130 tys. PLN brutto. Przetarg został ogłoszony 19 października bieżącego roku, a zainteresowane podmioty miały czas na składanie ofert do 22 października. Powyższe daty zbiegały się z wcześniejszym postępowaniem, które dotyczyło naprawy przekładni, unieważnionym 11 października. Wówczas w walce o zlecenie usługi znalazły się PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. (2,199 mln PLN brutto) oraz Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. (1,4 mln PLN brutto). Przetarg unieważniono bez podania przyczyny.
W ramach prac diagnostycznych, zamawiający chce przeprowadzić ocenę stanu technicznego przekładni, mającą na celu określenie zakresu kolejnego przeglądu serwisowego, zabezpieczając pomocnicze procesy technologiczne, wykonać diagnostykę mającą na celu wskazanie przyczyn wystąpienia wibracji i hałasów niewystępujących w dotychczasowej eksploatacji wraz z zalecanymi pracami przeglądu serwisowego.
We wcześniejszym postępowaniu przetargowym, obejmującym naprawę, usługodawca miał wykonać przegląd roczny przekładni 3MG-174 zgodnie z dokumentacją techniczno-remontową (zamawiający wskazywał występowanie wibracji oraz hałasu, które nie były odnotowane we wcześniejszym okresie eksploatacji), zrealizować przegląd roczny układu sterowania przekładni 3MG-174, wykonać przegląd roczny przekładni 2MG-210/A oraz 2MG-201/A zgodnie z dokumentacją. W ich przypadku także odnotowano występowanie wibracji i hałasy niewystępujące we wcześniejszym okresie eksploatacji. Dodatkowo odnotowano wzrost poziomu oleju w misach przekładni burtowych przy jednoczesnym ubytku oleju z misy MZSS, nieszczelność ze sprzęgieł hydrokinetycznych pomiędzy przekładnią i silnikami MTU 12V595. Co więcej, zamawiający wskazał rozbieżność temperatury łożyska nr 48 pomiędzy wskazaniem lokalnym i zdalnym, zwiększającą temperaturę powyżej 60 stopni Celsjusza. Korweta patrolowa ORP Ślązak została wprowadzona do służby 28 listopada 2019 roku. W pierwszej połowie sierpnia uczestniczyła w ćwiczeniach „Ostrobok-21”. Od tego czasu aktywność jednostki na morzu jest niewielka.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Dlaczego nikt jeszcze nie siedzi za tę farsę?
Czyli poprzedni przetarg był próbą wyłudzenia pieniędzy, bez żadnych badań diagnostycznych i dopiero teraz ktoś wpadł na ten pomysł? Do pierdla na kilka lat należy zaprowadzić magików odpowiedzialnych za ten projekt. PGZ na już tradycje w wyłudzaniu pieniędzy z MON - patrz wałek na Ratowika i Zbiornikowiec.
Dlaczego nie naprawią na gwarancji?