Flota trzech samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia Northrop-Grumman E-2C Hawkeye zanotowała gotowość operacyjną na poziomie 32,3%. Co ciekawe, jeszcze w 2014 roku wynosiła ona jedynie 24,7%. Roczne koszty obsługi i utrzymania maszyn w 2015 roku wyniosły 30 mln euro. Średnia wieku oscyluje w granicach 16 lat. Morskie samoloty patrolowe Dassault Atlantique 2 (23 egzemplarze w linii) zanotowały gotowość operacyjną 26,2% (25,9% w 2014 roku) przy 117,4 mln euro kosztów utrzymania w linii. Średnia wieku tych maszyn oscyluje w granicach 26 lat.
Znacznie lepiej wygląda sytuacja z wielozadaniowymi samolotami bojowymi. 39 egzemplarzy Rafale M pochwaliło się gotowością na poziomie 53,6% (średnia wieku 7 lat) przy kosztach 158,9 mln euro. Ostatni rok służby samolotów Dassault Super Étendard (21 egzemplarzy, średnia wieku 46,5 roku) przyniósł 46,5% gotowości operacyjnej przy kosztach obsługi 18,8 mln euro.
Spośród wszystkich samolotów należących do lotnictwa morskiego najlepszy wynik osiągnęła piątka samolotów patrolowych Dassault Falcon 200 Guardian, które mogły pochwalić się 69% gotowością operacyjną przy kosztach 25,6 mln euro.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu