15 lipca, w czasie Royal International Air Tattoo, koncern Airbus ogłosił szczegóły dotyczące swojej oferty w brytyjskim przetargu New Medium Helicopter (NMH), który dotyczy zakupu na potrzeby brytyjskich sił zbrojnych około 44 wiropłatów nowego pokolenia.
W przypadku koncernu Airbus, fundamentem oferty będzie H175M. Podczas RIAT europejski producent zaprezentował swoich partnerów w postępowaniu, są to: Babcock International, Martin-Baker, Pratt & Whitney Canada, Spirit AeroSystems. Obecność takiego zespołu ma zwiększyć liczbę podzespołów lokalnych montowanych w śmigłowcach. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu Airbus, wybór H175M przez Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii pozwoli na stworzenie setek nowych miejsc pracy w brytyjskim przemyśle lotniczym w ciągu najbliższych lat.
Obok koncernu Airbus ofensywę marketingową prowadzi także Leonardo, który w Wielkiej Brytanii oferuje AW149. Powyższa konstrukcja „uskrzydlona” kontraktem w Polsce, zakończyła w ostatnich dniach serię prób z wykorzystaniem uzbrojenia. Szczegóły nie są znane, aczkolwiek wiadomo, że w ich trakcie wykonano nalot na poziomie 70 godzin, a dodatkowo odpalono około 200 sztuk rakiet różnych typów, które niszczyły cele na dystansach do 4 km.
Program NMH ma pozwolić na zastąpienie obecnie eksploatowanych śmigłowców Aérospatiale Puma, a także Bell 212, Bell 412 oraz Airbus Dauphin. W ostatnich latach Brytyjczycy wyrażali zainteresowanie udziałem w programie FLRAA, jednak ramy czasowe tego ostatniego mogą sugerować, że konstrukcja wybrana w powyższym projekcie może stać się następcą dla obecnie eksploatowanych Leonardo AW101 Merlin.
Obok koncernów Airbus oraz Leonardo, zainteresowanie programem NMH wyrażają także Lockheed Martin (Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. z S-70M Black Hawk) oraz firma AceHawk Aerospace (chcąca zaoferować używane śmigłowce rodziny UH-60 Black Hawk).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu