26 czerwca dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych poinformowało, że w zakładach Sikorsky Aircraft Australia Ltd. zrealizowano pierwszą obsługę okresową wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Lockheed Martin MH-60R Seahawk należącego do US Navy.
Była to pierwsza tego typu operacja z udziałem amerykańskiego MH-60R Seahawk. Jak wskazuje NAVAIR, obecnie specjaliści służb technicznych mają czas na przeanalizowanie zakresu i sposobu wykonywania prac przez australijskich wykonawców. Pozytywna ocena ma otworzyć drogę do zlecania kolejnych usług – jest to szczególnie ważne, gdyż SAAL (Sikorsky Aircraft Australia Ltd.) może stać się głównym wykonawcą przeglądów okresowych MH-60R Seahawk na obszarze Azji Południowo-Wschodniej oraz Oceanii. Nie powinno to zaskakiwać, gdyż Royal Australian Navy jest dużym eksportowym użytkownikiem wiropłatów tego typu (początkowo zamówiono 24 egzemplarze, a w 2022 roku dokupiono kolejnych 13).
Prace przy pierwszym amerykańskim MH-60R Seahawk rozpoczęły się w październiku 2022 roku i trwały szybciej niż założony harmonogram. W trakcie prac zrealizowano kompletny przegląd okresowy połączony z wymianą i naprawą uszkodzonych elementów. Maszyna po powrocie do Stanów Zjednoczonych trafi do eskadry HSM 41 i ma stacjonować w San Diego w stanie Kalifornia.
Należące do korporacji Lockheed Martin zakłady SAAL realizują już obsługi okresowe śmigłowców MH-60R Seahawk należących do Australii. Nie można wykluczyć, że w obliczu rosnącego tempa operacyjnego oraz braków wolnych slotów obsługowych w Stanach Zjednoczonych, US Navy wraz z producentem będą poszukiwać innych miejsc, gdzie możliwe będzie obsługiwanie wiropłatów powyższego typu. To z kolei otwiera furtkę dla innych lokalizacji, które dysponują odpowiednimi certyfikatami oraz doświadczeniem.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu