21 czerwca Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Kutnie poinformował o podpisaniu wieloletniej umowy z Pratt & Whitney Rzeszów S.A. w sprawie realizacji usługi serwisu silników lotniczych oraz przekładni głównych.
Powyższa umowa została zawarta 7 czerwca i ma wartość 33,3 mln PLN bez VAT. Negocjacje w sprawie jej zawarcia prowadzono od lutego bieżącego roku – jak wskazał zamawiający, były one prowadzone w trybie negocjacyjnym bez postępowania przetargowego. Wynikało to z faktu, że Pratt & Whitney Rzeszów S.A. jest jedynym podmiotem dysponującym prawami do dokumentacji techniczno-remontowej zatwierdzonej przez upoważniony organ nadzoru wojskowego oraz posiada wyłączne prawa do prac obsługowo-naprawczych.
Zgodnie z umową, wykonawca (w okresie 2023-26) ma świadczyć usługi związane z serwisowaniem silników lotniczych TWD-10B, TWD-10B/PZL-10S, PZL-10W, GTD-350, GTD-350W i przekładni głównej WR-3 do śmigłowców W-3 oraz przekładni głównej WR-2 do śmigłowców Mi-2. Prace mają być prowadzone, przede wszystkim, na terenie jednostek wojskowych Sił Zbrojnych RP eksploatujących statki powietrzne wyposażone w powyższe typy urządzeń i elementów. Poza śmigłowcami, jednostki napędowe oraz przekładnie, są wykorzystywane jako napęd wielozadaniowych samolotów rodziny An-28/PZL Mielec M28 Bryza.
Co należy podkreślić, to nie jedyna (obowiązująca) umowa pomiędzy Wydziałem Techniki Lotniczej 3. RBLog oraz Pratt & Whitney Rzeszów S.A.. Od marca 2021 roku prowadzone są wieloletnie prace (do 2025 roku) dotyczące napraw głównej silników (PZL-10W oraz TWD-10B/PZL-10S) wraz z ich modernizacją. Poza tym, do końca 2024 roku, wykonawca dostarcza części zamienne do eksploatowanych w Wojsku Polskim silników PZL-10W.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu