28 lutego Boeing poinformował o postępach prób odrzutowych samolotów szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, które są prowadzone na rzecz pierwszego klienta – Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych.
Obecnie w testach wykorzystywane są dwa egzemplarze przedseryjne – łącznie wykonały już ponad 160 lotów o łącznym czasie około 180 godzin. Jednym z najnowszych sukcesów programu było przeprowadzenie próby wyłączenia i włączenia silnika General Electric F404 w czasie lotu – test wykonano na wysokości około 8000 metrów w rejonie lotniska w St. Louis. Piloci doświadczalni Boeinga wyłączyli jednostkę napędową, a po 44 sekundach ponownie ją włączyli.
Boeing T-7A Red Hawk ma zastąpić w US Air Force obecnie eksploatowane samoloty szkolno-treningowe Northrop T-38 Talon. Powyższa decyzja zapadła we wrześniu 2018 roku, kiedy amerykański koncern zwyciężył w programie T-X. Tylko dla USAF zamówionych ma zostać 351 egzemplarzy. Zdaniem producenta, globalne zapotrzebowanie na maszyny tej klasy opiewa na około 2600 sztuk – po decyzji Departamentu Obrony odnośnie zamówienia T-7A Red Hawk na swoje potrzeby, konstrukcja znajduje się w kręgu zainteresowania potencjalnych klientów eksportowych. Dotychczas nie poinformowano o kierunkach działań marketingowych, ale w zeszłym roku Boeing zaprezentował makietę w Paryżu.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu