12 marca na stronach kancelarii Sejmu opublikowano poselską interpelację dotyczącą sytuacji Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa. Wśród pytań znalazły się także te dotyczące inwestycji w nowe jednostki pływające.
Autorami interpelacji, którą skierowano do Ministerstwa Infrastruktury, są posłowie Konfederacji: Michał Urbaniak, Grzegorz Braun, Artur Dziambor, Konrad Berkowicz, Krystian Kamiński. Jak wskazują, według informacji medialnych i opinii pracowników Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa można wywnioskować, że formacja ta pomimo swojego ogromnego znaczenia dla bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim jest dziś w zasadzie w stanie kryzysu. Kryzysu zarządzania, dofinansowania i w stanie braku wizji strategicznej potrzebnej do jej rozwoju lub choćby utrzymania na zadowalającym poziomie w związku z jej zadaniami.
Wśród pytań skierowanych do Ministerstwa Infrastruktury należy zwrócić uwagę m.in. na kwestie inwestycji MSPiR w nowy sprzęt.
Przypomnijmy, w zeszłym roku Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa unieważniła postępowanie przetargowe w sprawie zamówienia wielozadaniowego statku ratowniczego, który miał zastąpić obecnie eksploatowany Kapitan Poinc. Projekt miał wartość około 280 mln PLN, a 80% wartości miało pochodzić z funduszy Unii Europejskiej. Jednym z powodów unieważnienia było planowane włączenie struktur MSPiR do Urzędów Morskich – ostatecznie rząd wycofał się z powyższej inicjatywy w grudniu ubiegłego roku. Także ten wątek stanowi element poselskiej interpelacji.
Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa powstała 1 stycznia 2002 roku. Do jej zadań należy pomoc i likwidowanie zagrożeń w akwenie polskiej strefy odpowiedzialności. Zajmuje się koordynacją i przeprowadzaniem akcji ratowniczych na morzu, usuwaniem szkodliwych substancji ropopochodnych, pracami podwodnymi (poszukiwania, badania).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu