29 maja Haluk Görgün, dyrektor Prezydencji Przemysłu Obronnego (Savunma Sanayii Başkanlığı), poinformował o formalnym rozpoczęciu produkcji seryjnej czołgu podstawowego Altay.
Görgün poinformował przy okazji, że już kilka państw jakoby wyraziło zainteresowanie zakupem nowego tureckiego czołgu. Ponadto szef SSB zadeklarował, że udało się zwiększyć udział tureckiego przemysłu w produkcji czołgów Altay już na jej wczesnym etapie znacznie powyżej pierwotnych planów, choć konkretnej wartości nie podał. Zaktualizowano też wiele zastosowanych rozwiązań, zastępując pierwotnie planowane nowocześniejszymi. Duże opóźnienie towarzyszące rozwojowi i testom Altaya pozwoliło również na wykorzystanie doświadczeń Tureckich Sił Zbrojnych z walk w Syrii. Przypuszczalnie nadal mowa o Altayu AMT (inaczej Yeni Altay). W związku z problemami z pozyskaniem układu napędowego z innych kierunków, władze Republiki Turcji podjęły decyzję o wyborze rozwiązania południowokoreańskiego, a więc silnika Hyundai Doosan Infracore DV27K i automatycznej skrzyni przekładniowej SNT Dynamics EST15K, jako przejściowego. Docelowo od 2026 r. wóz ma być produkowany w wariancie z rodzimym silnikiem BATU (w przyszłości będzie to cały power-pack BATO Power Group, także z turecką skrzynią przekładniową). W celu redukcji potencjalnych opóźnień zmiany w obrębie przedziału silnikowego zostały ograniczone do niezbędnego minimum. W wozie wprowadzono też wiele innych udoskonaleń. Przykładowo zapas amunicji drugiego rzutu (dwa razy po 12 nabojów 120 mm, umieszczonych w magazynach po obu stronach stanowiska kierowcy) został odizolowany od załogi. Wzmocniono osłonę stropu, która ma obecnie uwzględniać środki przeciwpancerne atakujące z górnej półsfery (ppk atakujące w trybie top-attack, subamunicja artyleryjska czy lotnicza). W czołgu zostanie także zastosowany aktywny system ochrony pojazdu Aselsan AKKOR (z opcją współpracy z systemem kierowania ogniem), zmodernizowane w stosunku do prototypów opancerzenie, zmodyfikowany układ zarządzania pojazdem, system obserwacji dookólnej Aselsan ÖRÜMCEK, system ostrzegania o opromieniowaniu wiązką lasera Aselsan YAMGÖZ itd.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
W dzisiejszych realiach wojennych. odizolowany magazyn amunicji i wzmocniony strop plus system ASOP także z górnej półsfery to konieczność. Wszystkie. nasze nowoczesne czołgi K2 powinny być doprowadzone do takiego poziomu, życie załóg jest bezcenne.