27 czerwca Boeing poinformował o rozpoczęciu procesu montażu ostatecznego prototypu wielozadaniowego śmigłowca transportowego CH-47F Chinook Block II, który ma pozwolić na utrzymanie potencjału transportowego amerykańskiej armii oraz sojuszników.
Maszyna ma zostać ukończona w 2019 roku, a dostawy seryjnych CH-47F Block II mają rozpocząć się w 2023 roku. Tylko Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje gruntowną modernizację do nowego standardu około 500 CH-47F Chinook. Dodatkowo linia montażowa może zająć się potencjalnymi zamówieniami eksportowymi. Umowa na opracowanie nowej wersji została zawarta pomiędzy producentem oraz Departamentem Obrony w lipcu 2017 roku.
Nowy CH-47F Block II ma charakteryzować się zwiększonym udźwigiem oraz ograniczeniem kosztów eksploatacji. Powyższe ulepszenia mają zostać osiągnięte m.in. poprzez zastosowanie nowych łopat wirników nośnych, zmodernizowanej przekładni oraz ograniczeniu masy własnej śmigłowca. Ograniczenie kosztów ma wynikać z uproszczeniu konstrukcji. Dla Boeinga nowy Chinook ma być także okazją do walki z koncernem Lockheed Martin, który rozpoczął aktywną promocję CH-53K King Stallion – obecnie rywalizacja obu producentów skupiona jest na Izraelu oraz Niemczech.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu