17 września brazylijski koncern Embraer zaprezentował postępy w procesie montażu ostatecznego pierwszego egzemplarza średniego samolotu transportowego KC-390 Millennium przeznaczonego dla Węgier.
Maszyna otrzyma numer taktyczny 610 i obecnie przeszła proces uruchomienia pierwszych systemów pokładowych. Węgrzy zamówili, w 2020 roku, dwa egzemplarze, które mają uzupełnić potencjał całego wojska – poza zadaniami transportowymi mają być wykorzystywane m.in. w charakterze maszyn tankowania powietrznego dla wielozadaniowych samolotów bojowych Saab JAS-39C/D Gripen.
Przy okazji prezentacji postępów w procesie montażu pierwszego egzemplarza dla Węgier, Embraer upublicznił postępy prac przy drugim egzemplarzu przeznaczonym dla Portugalii. Obecnie oba państwa to jedyni formalni klienci eksportowi na samoloty rodziny C-390 Millennium. Być może w bieżącym roku kontrakt na pięć KC-390 podpisze także Królestwo Niderlandów.
Obecnie Embraer upatruje swoich szans w eksporcie C-390, w tym na rynki europejskie. Poza trójką wymienionych państw działania marketingowe prowadzone są m.in. w Austrii, Republice Czeskiej, Szwecji oraz Chorwacji. Poza Europą innymi kierunkami są m.in. Indie, Republika Korei, Republika Południowej Afryki czy Egipt. W powyższych przypadkach głównymi rywalami będą Airbus A400M Atlas oraz Lockheed Martin C-130J Super Hercules.
Poza rynkiem militarnym, drugim segmentem działań jest rynek cywilny. Dotychczas bez sukcesów jest promowany jako samolot dla podmiotów świadczących usługi specjalistycznego transportu lotniczego bądź przewozów kurierskich. Pomimo deklaracji, nadal, na C-390 nie zdecydowała się brazylijska poczta, a list intencyjny (z 2018 roku) podpisany z firmą SkyTech pozostał bez twardego kontraktu produkcyjnego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu