25 października dowództwo US Air Force poinformowało, że para wielozadaniowych samolotów bojowych Boeing F-15EX Eagle II wzięła udział w pierwszych ćwiczeniach operacyjnych na obszarze poligonów w rejonie bazy lotniczej Nellis w stanie Nevada. Jednocześnie były to pierwsze próby tego typu dla powyższej wersji maszyn tej rodziny.
Para F-15EX Eagle II brała udział w ćwiczeniach, które trwały w dniach 18-25 października. W czasie lotów ćwiczebnych piloci wykonywali loty we wspólnych ugrupowaniach z F-15C/D Eagle należących do jednostek Gwardii Narodowej Stanów Zjednoczonych, US Air Force oraz samolotami należącymi do cywilnych podmiotów świadczących usługi na rzecz Departamentu Obrony. Co ważne, w lotach uczestniczyły oba dostarczone do US Air Force maszyny tego typu. Do końca 2023 roku Boeing ma dostarczyć sześć kolejnych, które należą do I partii produkcyjnej zakontraktowanej w lipcu 2020 roku.
W trakcie prób załogi mogły przetestować poszczególne systemy pokładowe, w tym zaawansowany system WRE PAWSS – zdaniem pilotów daje on znaczną przewagę nad rozwiązaniami potencjalnych przeciwników, którzy wykorzystują wielozadaniowe samoloty bojowe 4. generacji. Pozytywne wyniki mogą stać się przepustką do użycia F-15EX Eagle II w ćwiczeniach Red Flag, które odbywają się m.in. na poligonach stanu Nevada.
Według planów zakupionych zostanie 144 egzemplarzy, które pozwolą na zastąpienie myśliwskich F-15C/D Eagle (pilnie potrzebujących wymiany). Biorąc pod uwagę konfigurację (dwumiejscowa kabina i pełne zintegrowanie z najnowszymi wzorami uzbrojenia precyzyjnego) już w ubiegłym roku rozpoczęto spekulacje dotyczące możliwości szybszego wycofania zużytych F-15E Strike Eagle (w linii około 220 egzemplarzy) i zakup w ich miejsce kolejnej partii F-15EX Eagle II.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu