13 maja przedstawiciele koreańskiego koncernu Korea Aerospace Industries (KAI) zaprezentowali pierwsze wizje artystyczne średniego samolotu transportowego, który ma stanowić odpowiedź producenta na program KC-X.
Pierwsze informacje o pracach nad konstrukcją tej klasy zostały ogłoszone przez przedstawicieli KAI w kwietniu bieżącego roku. Zgodnie z upublicznionymi, wstępnymi, koncepcjami maszyna w bazowej wersji ma charakteryzować się możliwością przewozu do 20 ton na odległość do 6000 km. Napęd mają stanowić silniki turbośmigłowe, a obok zadań transportowych deklarowane jest opracowanie wersji specjalistycznych. W wariancie rozwojowym zasięg ma wzrosnąć do 8000 km (z ładunkiem 25 ton) - ta konstrukcja ma być napędzana przez silniki odrzutowe. Upublicznione prezentacje pokazują jedynie maszynę napędzaną dwoma silnikami odrzutowymi – poza rolą maszyny transportowej można wskazać analizowanie innych opcji wykorzystania: samolotu tankowania powietrznego, patrolowego, latającej wyrzutni rakiet nośnych.
KC-X ma stanowić odpowiedź na zapotrzebowanie sił zbrojnych Republiki Korei, a także projektem eksportowym. W tym drugim przypadku może być konkurentem dla konstrukcji obecnie znajdujących się na rynku: Lockheed Martin C-130J Super Hercules, Embraer KC-390 Millenium, Airbus A400M czy Kawasaki C-2.
Wstępne analizy wskazują, że będzie istniała możliwość sprzedaży około 200 egzemplarzy, których cena jednostkowa (przy założeniu produkcji 140 sztuk) powinna wynosić około 80 mln USD. Opracowanie KC-X ma być finansowane przez rząd Republiki Korei – Ministerstwo Obrony zadeklarowało pokrycie 60% kosztów. Szczegóły konstrukcji mają zostać zaprezentowane w czasie tegorocznego salonu lotniczego ADEX 2021, który ma odbyć się w październiku w Seulu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Warto się przyglądać temu programowi.