13 lipca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych oraz koncern Boeing podpisały umowę odnośnie uruchomienia prac nad śmigłowcem MH-47 Block II, a więc wersji Chinooka przeznaczonej dla Dowództwa Operacji Specjalnych.
Lipcowa umowa ma wartość 27 mln dolarów i zakłada uruchomienie procesu przygotowania montażu pierwszego egzemplarza. Wersja Block II ma wykorzystywać część wyposażenia używanego dotychczas w poprzedniej wersji, co może pozwolić na obniżenie kosztów budowy maszyn.
Umowa na MH-47G Block II oznacza, że w najbliższych tygodniach można spodziewać się podpisania pełnego kontraktu na budowę kilku przedseryjnych CH/MH-47F/G Block II w celu realizacji pełnego spektrum prób. Ich zakończenie otworzy drogę do uruchomienia produkcji seryjnej, co spodziewane jest w 2021 roku. Wśród zmian, które mają zostać zastosowane w wersji Block II, wymienia się m.in. zastosowanie nowych łopat wirników głównych pozwalających na zwiększenie udźwigu o około 5400 kg, przygotowanie struktury do zastosowania w przyszłości nowych silników, przebudowa konstrukcji zbiorników paliwa czy zmiany w awionice pokładowej.
Amerykanie planują stopniową modernizację posiadanych śmigłowców CH-47F i MH-47G Block I do nowego standardu. Dotychczas Boeing dostarczył niemal wszystkie zamówione śmigłowce obu wersji dla Departamentu Obrony i koncentruje wysiłki na realizacji zleceń eksportowych, które mają pozwolić na utrzymanie linii montażowej do końca 2020 roku.
(ŁP) | Foto: USAF |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu