Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Dwóch oferentów w walce o naprawę przekładni redukcyjnej na ORP Ślązak

Dwóch oferentów złożyło dokumenty w przetargu na naprawę przekładni redukcyjnej na ORP Ślązak. Fot. Łukasz Pacholski

31 sierpnia Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o otwarciu ofert w postępowaniu przetargowym dotyczącym wyboru podmiotu, która zrealizuje usługę naprawy bieżącej przekładni redukcyjnej 3CODAG-285/CC zamontowanej na korwecie patrolowej ORP Ślązak.

Powyższe postępowanie ogłoszono 11 sierpnia bieżącego roku. Ostatecznie w rywalizacji znalazło się dwóch oferentów. Zamawiający przewidział budżet 2,2 mln brutto. PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. zaoferowała za usługę kwotę 2,199 mln PLN brutto, a Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. wyceniła usługę na kwotę 1,4 mln PLN brutto.

W ramach upublicznionej dokumentacji, usługodawca ma zrealizować wykonać przegląd roczny przekładni 3MG-174 zgodnie z dokumentacją techniczno-remontową (zamawiający wskazuje występowanie wibracji oraz hałasu, które nie były odnotowane we wcześniejszym okresie eksploatacji), zrealizować przegląd roczny układu sterowania przekładni 3MG-174, wykonać przegląd roczny przekładni 2MG-210/A oraz 2MG-201/A zgodnie z dokumentacją. W ich przypadku także odnotowano występowanie wibracji i hałasy nie występujące we wcześniejszym okresie eksploatacji. Dodatkowo odnotowano wzrost poziomu oleju w misach przekładni burtowych przy jednoczesnym ubytku oleju z misy MZSS, nieszczelność ze sprzęgieł hydrokinetycznych pomiędzy przekładnią i silnikami MTU12V595. Co więcej, zamawiający wskazał rozbieżność temperatury łożyska nr 48 pomiędzy wskazaniem lokalnym i zdalnym, zwiększającą temperaturę powyżej 60oC.

Korweta patrolowa ORP Ślązak została wprowadzona do służby 28 listopada 2019 roku. W pierwszej połowie sierpnia uczestniczyła w ćwiczeniach Ostrobok-21. Od tego czasu aktywność jednostki na morzu jest niewielka.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 comments on “Dwóch oferentów w walce o naprawę przekładni redukcyjnej na ORP Ślązak”

  1. Po 2 latach stania w porcie już awaria... Gdzie jest producent, gdzie świadczenie gwarancyjne, kto odebrał ten szrot i teraz usiłuje przykryć swoją odpowiedzialność? Gdzie jest prokurator?

  2. Niemcy też mają problemy z przekładniami redukcyjnymi w swoich korwetach i fregatach. Wygląda to na jakiś błąd projektowy

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc