16 listopada Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych poinformowały, że w bazie lotniczej Arnold w stanie Tennessee prowadzone są próby i testy silnika odrzutowego Pratt & Whitney F135. Prace obejmują zmiany konstrukcyjne, które mają wpłynąć na poprawę działania.
Silniki Pratt & Whitney F135 stanowią jednostki napędowe rosnącej floty wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35 Lightning II. Podobnie jak same maszyny, także one są poddawane pracom modernizacyjnym, które mają zwiększyć niezawodność i parametry techniczne. W ośrodku doświadczalnym zlokalizowanym na terenie bazy Arnold prowadzone są testy naziemne ulepszonego silnika – zgodnie z komunikatem Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych obecna faza obejmuje moduł łopatek niskiego ciśnienia.
Próby zostały zapoczątkowane w 2019 roku, a mają zakończyć się na początku 2021 roku, dotychczas testowy silnik przepracował na stanowisku ponad 5500 godzin. Zgodnie z deklaracjami, dotychczasowe wyniki są pozytywne i zachęcające. Pomocą dla specjalistów Departamentu Obrony są także pracownicy firmy Pratt & Whitney. Może to oznaczać, że nowe rozwiązania konstrukcyjne zostaną wprowadzone w produkcji silników.
Jednym z odbiorców fabrycznie nowych jednostek napędowych F135 mogą być Siły Powietrzne. W bieżącym roku doszło do zamówienia, poprzez procedurę FMS, 32 wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A Lightning II, których dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu