30 maja kanadyjski Urząd Zamówień i Usług Publicznych poinformował o podpisaniu kontraktu z Bell Textron Canada Ltd. w sprawie realizacji programu modernizacji i wydłużenia resursów wielozadaniowych śmigłowców Bell CH-146 Griffon eksploatowanych przez kanadyjskie lotnictwo wojskowe.
Powyższy projekt ma obejmować 85 wiropłatów i kosztować 800 mln CAD. Wybór powyższego podmiotu został przeprowadzony według procedury bezprzetargowej, Bell Textron Canada Ltd. dysponuje prawami intelektualnymi do projektu CH-146 Griffon i certyfikatem niezbędnym do wprowadzania zmian konstrukcyjnych oraz napraw. Program ma umożliwić utrzymanie potencjału przemysłowego kanadyjskiego sektora lotniczego – pierwsze śmigłowce mają zostać dostarczone do użytkownika w 2024 roku, a cały program zakończy się do końca 2028 roku. Prace pozwolą na bezpieczną eksploatację przynajmniej do połowy lat 30. XXI wieku.
Bell Textron Canada Ltd. podpisał kontrakt z władzami Kanady na dostawę 100 śmigłowców CH-146 Griffon w 1992 roku. Powyższa konstrukcja jest zmilitaryzowanym i dostosowanym do kanadyjskich wymagań wariantem wielozadaniowego śmigłowca Bell 412EP. Ich dostawy zrealizowano w latach 1994-98, a obecnie w linii znajduje się 85 z nich. W ciągu lat były intensywnie eksploatowane w działaniach operacyjnych na terenie Kanady oraz poza jej granicami.
Program śmigłowca Bell 412 jest systematycznie rozwijany przez Bell Textron. Obecnie najnowszym modelem jest Bell 412EPX, który został zaprojektowany w kooperacji z japońskim koncernie Subaru. Co ważne, według przedstawicieli producenta, rodzina 412 może stanowić propozycję Bell Textron w programie Kondor, który zakłada zakup do ośmiu wielozadaniowych śmigłowców pokładowych na potrzeby Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Program Kondor to zawracanie głowy, w programie Miecznik wybrano fregatę na której może być używany Merlin, nowy typ śmigłowca jest niepotrzebny, wystarczy dokupić kolejne Merliny, wielkie śmigłowce, o dużych możliwościach, oczywiście drogie, ale koszty wprowadzanie nowego śmigłowca też będą niebagatelne.