Babcock Team 31 z powodzeniem zakończył całościowy przegląd krytyczny projektu fregaty typu 31 (Whole Ship Critical Design Review, WSCDR), który który jest kluczowym wskaźnikiem zgodności, zaawansowania i stopnia ryzyka inżynierskiego podczas przechodzenia do fazy produkcji.
WSCDR trwał w praktyce przez dziesięć dni i obejmował dużą liczbę szczegółowych przeglądów w celu oceny dojrzałości poszczególnych systemów i wyposażenia fregaty typu 31 przeznaczonych dla brytyjskiej Royal Navy. Niezależna rada dwunastu ekspertów dokonała przeglądu projektu, przesłuchała zespół inżynierów go realizujący i udzieliła wskazówek Babcockowi (organowi projektującemu), a także uczestnikom i współpracownikom brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Poprzedni ważny etap projektowania - wstępny całościowy przegląd krytyczny projektu (Whole Ship Preliminary Design Review) - zakończono w sierpniu 2020 roku
Zaliczenie WSCDR daje Teamowi 31 pewność pełnego opracowania modelu 3D CAD i przejścia w kierunku generowania rysunków dokumentacji wykonawczej, pozwalającej na rozpoczęcia cięcia arkuszy stali i montażu sekcji okrętu prototypowego jeszcze w tym roku. Prace produkcyjne w zakładzie Babcock w Rosyth trwają od zeszłego roku przy budowie łoży, płyt montażowych i podpór naziemnych. Stanowią one część niezbędnej infrastruktury wymaganej do budowy i są przeznaczone do podpierania bloków kadłubowych w pozycji pionowej podczas ich produkcji i scalania.
WSCDR jest znaczącym kamieniem milowym w programie fregat ogólnego przeznaczenia (general purpose) typu 31 i odzwierciedla postęp, jaki dokonał się od czasu udzielenia zamówienia, co nastąpiło 15 listopada 2019 roku. Rozpoczęto inwestycję w obiekty w Rosyth, wraz z remontem hali produkcyjnej, instalacją najnowocześniejszego sprzętu produkcyjnego, a nowa hala montażowa zostanie ukończona pod koniec tego lata, przed rozpoczęciem montażu pierwszej fregaty.
Dyrektor generalny Babcock, David Lockwood, powiedział: „To prawdziwa skokowa zmiana w zakresie zdolności i możliwości w [stoczni - przyp. red.] Rosyth, która zapewnia Wielkiej Brytanii światowej klasy, gotowy na przyszłość obiekt budowy okrętów. To ekscytujący czas dla brytyjskiego przemysłu z pojawiającymi się przyszłymi możliwościami, takimi jak niedawno ogłoszony program fregaty typu 32 i międzynarodowe dyskusje dotyczące eksportu naszej sprawdzonej i elastycznej konstrukcji Arrowhead 140 [wariant eksportowy typu 31 - przyp. red.], z potencjalnymi klientami, którzy patrzą na Wielką Brytanię jako wzorzec dla ich własnych programów”.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu