Budowa ORP Kormoran weszła w decydującą fazę wiosną br. W marcu, jeszcze w trakcie wyposażania okrętu, rozpoczęto próby stoczniowe na uwięzi. W maju dokonano pierwszego rozruchu zespołów prądotwórczych MTU 6R1600M20S w siłowni pomocniczej i jeszcze w tym samym miesiącu nastąpił ich odbiór techniczny. Krótko przed pierwszym wyjściem w morze uruchomiono także, i zdano, oba główne silniki napędowe MTU 8V369 TE74L. Proces przekazywania przez stocznię poszczególnych urządzeń, mechanizmów i systemów jest dość złożony oraz czasochłonny, dlatego też stale trwa, mimo rozpoczęcia prób morskich przez jednostkę. Do czasu ich rozpoczęcia zakończono próby na uwięzi platformy okrętu, ale w przypadku jego wyposażenia jest kontynuowany. Zgodnie z umową pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a wykonawcą, czyli konsorcjum firm ze stocznią Remontowa Shipbuilding S.A. w roli lidera, w odbiorach technicznych uczestniczą instytucje cywilne i wojskowe. Są to odpowiednio: instytucja klasyfikacyjna (Polski Rejestr Statków S.A.) i 4. Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe w Gdańsku.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu