Śmigłowce Mi-2 są użytkowane w kilku wersjach: bojowej (w trzech wariantach), rozpoznawczej, dowódczej, chemicznej, transportowej i szkolnej. Do ich zadań należy wsparcie ogniowe wojsk na polu walki, rozpoznanie i korygowanie ognia artylerii, rozpoznanie wzrokowe, obrazowe oraz chemiczno-radiologiczne, zadymianie oraz loty transportowo-łącznikowe. Ponadto używa się je do szkolenia. Mi-2 stanowią podstawowe wyposażenie 49. Bazy Lotniczej (BL) w Pruszczu Gdańskim i 56. BL w Inowrocławiu (1. Brygada Lotnictwa Wojsk Lądowych). Teoretycznie te wielozadaniowe śmigłowce, są uzupełnieniem bojowych Mi-24. Jednak w praktyce, ze względu na to, że z zestawu uzbrojenia Mi-24 trzeba było wycofać przeciwpancerne pociski kierowane Falanga i Szturm z powodu utraty przez nie resursu, to w praktyce, to te ostatnie są uzupełnieniem dla Mi-2 uzbrojonych w pociski kierowane Malutka. Sytuacja taka będzie miała miejsce do czasu wprowadzenia do służby nowych śmigłowców bojowych pozyskanych w ramach programu Kruk.
Śmigłowce Mi-2 służą także w Grupach Poszukiwawczo-Ratowniczych w Świdwinie (1. GPR), w Mińsku Mazowieckim (2. GPR) i w Krakowie (3. GPR). Są to samodzielne lotnicze jednostki wojskowe przeznaczone do zadań poszukiwawczo-ratowniczych na obszarach lądowym RP i przygranicznym państw sąsiednich. Pełnią one dyżury ratownicze w narodowym systemie ratownictwa lotniczego. Wszystkie posiadają znacznie nowocześniejsze śmigłowce W-3 Sokół w wersji ratownictwa lotniczego (W-3RL), stąd znacznie starsze Mi-2 służą do zwiększenia nalotu i podtrzymania umiejętności personelu latającego i specjalistycznego. Ich wycofanie ze służby to kwestia czasu, ponieważ niektóre egzemplarze w tym roku skończą 40 lat eksploatacji! (554507115, 554510125, 554437115). Mimo to Mi-2 nadal są remontowane. W 2015 r. remont główny przeszedł egzemplarz 554437115, co daje mu kolejne 10 lat użytkowania. Po wyczerpaniu resursów Mi-2 nie planuje się zastąpienia wycofanych ze służby maszyn tego typu innymi śmigłowcami. Piloci tych jednostek będą wykonywali swoje zadania tylko na W-3RL Sokół, do czasu pozyskania jakościowo nowego sprzętu, co przewiduje „Plan Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP”.
Zasadniczo morska służba ratownicza Mi-2RM zakończyła się w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku wraz z wprowadzeniem do Lotnictwa Marynarki Wojennej śmigłowców W-3RM Anakonda (1992-2002). Mimo to na stanie lotnictwa morskiego pozostawały cztery Mi-2RM. Ostatni śmigłowiec w tej wersji zakończył służbę 31 marca 2010 r.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu