Przypomnijmy, będzie to jeden egzemplarz używany, który ma zostać dostarczony jeszcze w bieżącym roku, a także dwa fabrycznie nowe samoloty, które mają trafić do 1. Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie w latach 2020-21.
Oba podmioty chcące dostarczyć samoloty Siłom Powietrznym zaoferowały ten sam model, czyli Boeinga 737-800. Ten najpopularniejszy, w swojej klasie, samolot jest także oferowany w dedykowanej wersji przeznaczonej do przewozu VIP pod oznaczeniem BBJ2.
Dostarczony w bieżącym roku egzemplarz używany ma charakteryzować się możliwością zabrania na pokład nie mniej niż 132 pasażerów, a jego zasięg pozwalać na lot międzykontynentalny z jednym międzylądowaniem. Maszyny fabrycznie nowe mają charakteryzować się możliwością przewozu nie mniej niż 65 pasażerów, a przy ograniczeniu liczby do 30 pozwalać na lot międzykontynentalny bez międzylądowania.
Powyższe informacje oznaczają jedno. Polska będzie drugim państwem w Europie (po Białorusi), który do przewozu rządowych VIP będzie wykorzystywać samoloty rodziny Boeing 737 Next Generation. Obecnie w tej roli są wykorzystywane m.in. przez Australię, Arabię Saudyjską, Stany Zjednoczone, Tajlandię, Republikę Południowej Afryki, Białoruś, Kazachstan, Indie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu