26 sierpnia fińska firma Patria Oy i słowacka CSM Industry s.r.o. podpisały porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding) w związku z przetargiem na dostawę kołowych transporterów opancerzonych 8×8 dla Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Republiki Słowackiej.
Umowa dotyczy współpracy w zakresie sprzedaży i dostaw kołowych transporterów opancerzonych w układzie 8×8. W razie zwycięstwa wspólnej oferty, CSM Industry miałaby odpowiadać za produkcję pojazdu, a współpraca, poza miejscami pracy, miałaby przynieść stronie słowackiej miejsca odbywania praktyk dla uczniów szkół średnich i studentów uczelni wyższych. Porozumienie podpisali Tomáš Maroš, dyrektor generalny CSM Industry i Jussi Järvinen, prezes Patria Land.
„Chcielibyśmy przyczynić się do rozwoju przemysłu obronnego na Słowacji, który ma w tym państwie długie tradycje. Ważne jest również poszukiwanie wspólnych możliwości rozwoju i przyczynianie się do rozwoju tego segmentu gospodarki na Słowacji dzięki naszemu doświadczeniu i innowacjom. Rozwijając sieć produkcyjną pojazdu 8×8 na Słowacji, Patria stworzy nowe miejsca pracy w słowackim przemyśle”, powiedział prezes Patria Land.
Nowe postępowanie na zakup kołowych transporterów opancerzonych dla słowackich wojsk lądowych, ogłoszono równolegle z informacją o zakupie większej liczby bojowych wozów piechoty. Ma on być konsekwencją rezygnacji z zakupu kołowych bojowych wozów piechoty Vydra, czyli... lokalnej odmiany Patrii AMV 8×8! Zgodnie z informacjami zawartymi w Przeglądzie Obronnym z 2020 r., trzy już pozyskane pojazdy prototypowe zostały uznane za zbyt słabo opancerzone. Planowano zakup 84 pojazdów, z czego 81 seryjnych. W ich produkcji miało uczestniczyć m.in. 16 firm ze Słowacji i jedna z Czech. Obecnie Ministerstwo Obrony Reubliki Słowackiej deklaruje zakup do 500 kołowych transporterów opancerzonych w różnych odmianach.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
I gdzie tutaj nasze działania eksportowe dotyczące KTO Rosomak? Ani kilku sztuk transporterów wyeksportowanych przez wiele lat to klęska w tej kwestii niestety.
My nie zbudujemy Słowakom montowni na Rosomaki. Zresztą podejrzewam, że licencja na nasze KTO jest tak skonstruowana, że czyni eksport nieopłacalnym - coś jak w przypadku Kraba.
Do Woyak, jako pierwsza była oferowana Polska wersja o nazwie Scipio, był to Rosomak z wieżą Turra-30, nie zdobył zainteresowania na dłuższą metę, bo słowacy chcieli je robić u siebie, potem zamiast Rosomaka wybrano jego licencjonodawce czyli Patrie z pojazdem Vydra, resztę historii masz w artykule.
Także Woyak najpierw się czegoś dowiedz potem pisz.