Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid 19, Remontowa Shipbuilding S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding konsekwentnie realizuje przyjęty na ten rok harmonogram prac.
13 sierpnia, 4 dni przed zaplanowanym wcześniej terminem, przekazany został norweskiemu armatorowi kolejny, nowoczesny prom pasażersko - samochodowy z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami.
W uroczystości podpisania dokumentów zdawczych udział wzięli: przedstawiciele zamawiającego - Członek Zarządu NORLED AS - Sigvald Breivik i Kierownik Projektu Eivind Solvang jak również Członkowie Zarządu stoczni Remontowej Shipbuilding Bartłomiej Pomierski i Dariusz Jaguszewski, Kierownik Projektu Piotr Alboszta i Dyrektor Działu Kontraktacji Statków Pasażerskich Michał Jaguszewski.
W piątek 14 bm. prom opuści Stocznię i wyruszy w swoją pierwszą i prawdopodobnie najdłuższą trasę, do macierzystego portu w Stavanger. W zależności od warunków pogodowych będzie ona trwać od 3 do 4 dni.
Prom o nazwie Solavågen jest jednym z czterech budowanych w naszej Stoczni statków dla jednego z największych operatorów promowych w Norwegii - Norled. Flota armatora Norled składa się z ok. 80 promów, z których siedem zostało zbudowanych w Remontowa Shipbuilding SA.
Nowy prom obsługiwać będzie połączenie pomiędzy firodami Festøya-Solavågen. Jednorazowo będzie mógł zabrać na pokład maksymalnie 296 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Za kilka miesięcy przekazane zostaną dwa kolejne promy, które aktualnie są w trakcie wyposażania.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Budowa promu współfinansowana była przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. KUKE.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu