Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

HH-60W Jolly Green II uzupełnia paliwo w powietrzu

10 sierpnia US Air Force poinformowała, że na Florydzie rozpoczęły się próby wielozadaniowych śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych HH-60W Jolly Green II z samolotami transportowo-tankującymi HC-130J Combat King II. 

5 sierpnia nad poligonem w pobliżu bazy lotniczej Eglin wykonano pierwsze połączenie giętkiego przewodu tankującego HC-130J Combat King II z HH-60W Jolly Green II. Tym samym zapoczątkowano dwutygodniowy okres prób, który jest prowadzony przez personel 413. Eskadry Doświadczalnej stacjonującej w tej bazie. W czasie pierwszego lotu na pokładzie znajdowała się mieszana załoga wojskowo-fabryczna. Początkowo loty mają być wykonywane w porze dziennej, dalszy etap prób ma rozwinąć okres wykonywania zadań także do pory nocnej z użyciem przez załogę gogli noktowizyjnych.  

Próby uzupełniania paliwa w locie to kolejny element rozwoju konstrukcji, która wkrótce ma wejść do służby jako podstawowy typ śmigłowca poszukiwawczo-ratowniczego. HH-60W Jolly Green II zastąpią w linii HH-60G Pave Hawk. Zapotrzebowanie US Air Force obejmuje 113 egzemplarzy, które bazują na wielozadaniowych UH-60M Black Hawk. 

(Łukasz Pacholski) Foto: USAF
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc