9 kwietnia agencja RIA „Nowosti”, powołując się na informacje uzyskane od przedstawicieli przemysłu, poinformowała, że próby państwowe prototypowego samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia Berijew A-100 mają zakończyć się w 2024 r. według aktualnie realizowanego harmonogramu badań. Jeśli przebiegną zgodnie z oczekiwaniami, także w 2024 r. rozpocznie się seryjna produkcja samolotów A-100 i dostawy do WKS Rosji.
A-100 to samolot wczesnego ostrzegania i dowodzenia, który powstał w ramach OKR Premier-476 (Ił-476 to wewnętrzne oznaczenie producenckie Iła-76MD-90A). Oblot A-100 odbył się w 2019 r. Jako nosiciel systemu wykorzystano zmodyfikowany samolot transportowy Ił-76MD-90A, za którego modyfikację odpowiada spółka Taganrogskij Awiacyonnyj Nauczno-Tiechniczeskij Kompleks (TANTK) im. G. M. Berijewa z Taganrogu. Prócz przystosowania płatowca do zabudowy nowego wyposażenia, przekonstruowano też skrzydła i podwozie. Berijew będzie też odpowiadał za montaż końcowy A-100. Wyposażenie specjalistyczne skonstruowała i dostarczyła spółka Koncern Radiostrojenija „Wiega”, wchodząca w skład „Rostiechu”. Wyposażenie A-100 może jednocześnie śledzić do 300 celów powietrznych, nawodnych i naziemnych, prowadzić rozpoznanie radioelektroniczne, koordynować i dowodzić działaniami lotnictwa, w tym bezzałogowców, oraz służyć jako punkt C4 dla związków taktycznych różnych rodzajów wojsk. Docelowo A-100 będą zastępować używane obecnie samoloty A-50M/U o analogicznym przeznaczeniu.
(AMM) | Foto: bonsai/RussianPlanes.Net |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu