Początek lutego przynosi nowe wydarzenia programu Lockheed Martin F-35 Lightning II, szczególnie w eksporcie maszyn. Jest to związane z kontynuacją produkcji oraz działaniami marketingowymi w nowych obszarach.
7 lutego producent oraz Departament Obrony Stanów Zjednoczonych podpisali umowę w sprawie produkcji komponentów przeznaczonych dla 43 samolotów rodziny F-35 Lightning II należących do XV serii produkcyjnej. Kontrakt ma wartość 348 mln dolarów i ma zostać zrealizowany do końca 2023 roku – odbiorcami samolotów mają być klienci eksportowi – szczegóły mają zostać podane w późniejszym okresie czasu.
9 lutego do bazy lotniczej Satakuna w Finlandii przyleciały dwa egzemplarze F-35A Lightning II należące do USAF. Jest to wynik udziału koncernu Lockheed Martin w programie HX, którego celem jest wybór następcy dla floty obecnie eksploatowanych w Finlandii Boeing F/A-18C/D Hornet. „Testowe” F-35A Lightning II pochodzą z bazy lotniczej Luke i w czasie przebazowania zatrzymały się na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, gdzie przetestowano jeden z egzemplarzy w komorze klimatycznej – symulowano tam bardzo niskie temperatury, które mogą pojawić się w Finlandii.
Ze wschodniego wybrzeża samoloty dokonały bezpośredniego przelotu do Finlandii – wsparciem dla nich były maszyny tankowania powietrznego USAF. Dotychczas Helsinki przetestowały trzy konstrukcje europejskie – F-35A Lightning II jest czwartym, a ostatnim będzie Boeing F/A-18E/F Super Hornet.
(ŁP) | Foto: Lockheed Martin |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu