Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Ponowne wodowanie HSwMS Uppland

19 czerwca ponownie zwodowano HSwMS Uppland. Tym samym zakończono kompleksową modernizację „mid-life upgrade” (MLU) dwóch okrętów podwodnych klasy Gotland i są one gotowe sprostać wyzwaniom na morzu.

Ponowne wodowanie w ciągu zaledwie 12 miesięcy, drugiego już okrętu podwodnego o napędzie niezależnym od powietrza (AIP) potwierdza światowej klasy umiejętności i możliwości stoczni Saab Kockums. Saab jest jedną z niewielu firm na świecie, które są w stanie przeprowadzić kompleksowa modernizację MLU, jednocześnie rozwijając kolejną generację okrętów podwodnych AIP. Filozofia Saaba, oparta na modułowej budowie jednostek, zapewnia klientowi flotę okrętów podwodnych, które - w każdej chwili i efektywnie kosztowo - mogą być w pełni zmodernizowane tak, aby sprostać przyszłym wyzwaniom.

Okręty podwodne są zaprojektowane do pracy w trudnych warunkach. Kadłub musi wytrzymać dziesięciolecia eksploatacji, podczas gdy systemy i technologie na pokładzie wymagają ciągłych ulepszeń, aby okręt mógł pozostać zdolny do wykonywania zadań. Przecinając kadłub na dwie części i zastępując wiele ważnych systemów, Saab w oszczędny sposób i w krótkim czasie, dostarcza okręty podwodne gotowe na wyzwania jutra.

„Niewiele stoczni na całym świecie ma doświadczenie w całkowitej, modyfikacji okrętu podwodnego, tworzącej niemalże nową jednostkę. Jesteśmy jedyną stocznią, która dwukrotnie w ciągu 12 miesięcy przeprowadziła taka modernizacje z sukcesem. Najpierw z Gotland, a teraz z Uppland. Jeśli weźmie się pod uwagę, że gdy te okręty zostały zwodowane pod koniec lat 90-tych, smartfony nawet nie istniały, pokazuje to, jak ogromny skok technologiczny dokonał się na okrętach podwodnych, i jak znaczący jest „mid-life upgrade”, powiedział Gunnar Wieslander, szef Saab Kockums.

Zaktualizowana wersja Uppland i jej siostrzanego okrętu Gotland stanowią kolejny etap przygotowań do A26, najnowocześniejszego obecnie produkowanego okrętu podwodnego z napędem AIP. Ponad 20 systemów zainstalowanych obecnie na pokładzie zmodernizowanego OP Gotland zostanie wdrożonych na nowym okręcie podwodnym A26, budowanym dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Zmodernizowany OP Gotland jest, więc tym, na którym testuje się i wprowadza w życie niektóre z innowacyjnych rozwiązań, które zostaną wdrożone w przyszłej szwedzkiej klasie okrętów podwodnych A26. Uppland został zaprojektowany i zbudowany przez Kockums w Malmö na początku lat 90-tych i oddany do użytku w 1997 r. MLU obejmuje modyfikację, wymianę i modernizację systemów i technologii pokładowych, utrzymanie operacyjności okrętu tak, aby jeszcze przez wiele lat służył Szwecji.
Proces modernizacji wiąże się z ulepszeniem kluczowych systemów, takich jak niezależny od powietrza napęd Stirling AIP, sonary i czujniki, systemy zarządzania i komunikacji.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc